نظرسنجی در آمریکا درباره روابط میان ترامپ و روس‌ها

نظرسنجی اخیر دانشگاه Quinnipiac که نتایج آن منتشر شد، نشان می دهد نیمی از آمریکایی‌ها معتقدند روسیه اطلاعات حساسی درباره رئیس‌جمهور کشورشان در اختیار دارد.

پنجاه و یک درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که معتقدند دولت روسیه اطلاعات حساسی درباره ترامپ در اختیار دارند. 34 درصد شرکت کنندگان نیز گفتند به این موضوع اعتقادی ندارند.

هفتاد درصد شرکت کنندگان جمهوری خواه در این نظرسنجی گفتند فکر نمی کنند که روسیه اطلاعات قابل مذاکره ای درباره رئیس‌جمهور آمریکا در اختیار داشته باشد. این در حالی است که بیشتر گروه های جمعیتی دیگر با این عقیده جمهوری خواهان موافق نبودند.

همچنین 52 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی ملاقات اخیر ترامپ با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، را یک شکست توصیف کردند. 73 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی نیز گفتند روسیه را پیروز نشست هلسینکی می دانند.

بیشتر شرکت کنندگان در این نظرسنجی (54 درصد) نیز گفتند که ترامپ در راستای منافع آمریکا عمل نمی کند.

نظرسنجی دانشگاه Quinnipiac پس از دیدار ترامپ با پوتین در شهر هلسینکی فنلاند، برگزار شد. رئیس جمهور آمریکا به دلیل اظهارات جنجالی خود در نشست خبری پس از این دیدار به شدت از سوی محافل سیاسی و رسانه های آمریکا مورد انتقاد قرار گرفته است.

رئیس جمهور آمریکا در نشست خبری مشترک پس از دیدار با پوتین، در اظهاراتی ضمن طرفداری از پوتین که گفته بود روسیه هرگز در انتخابات آمریکا دخالت نکرده است و نخواهد کرد، جامعه اطلاعاتی کشور خودش را زیر سؤال برد و از تحقیقات رابرت مولر در این زمینه به شدت انتقاد کرد.