تلفات حمله داعش به جنوبی سوریه به 40 نفر رسید/عکس

منابع سوری می‌گویند این حملات در چند مکان و انتحاری بوده است. یکی از حملات انتحاری، در بازاری در شهر «سویداء» بوده که چندین کشته و مجروح بر جا گذاشته است. 

به گزارش وبگاه عاجل، حمله در ریف سویداء به روستاهای «المتونه»، «دوما»، «تیما»، «عراجه» و «رامی» در ریف استان (مناطق خارج از مرکز استان) انجام شده و دست‌کم چند کشته و زخمی بر جای گذاشته است. در روستای دوما مردم توانستند چهار نفر از مهاجمان وابسته به داعش را از پای در آورند.

 

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز با بیان اینکه ارتش سوریه در حال مهار این حمله است، نوشت که تعدادی از شهروندان سوریه در این حادثه کشته و زخمی شده‌اند.

وبگاه خبری «عاجل» تعداد کشته‌ها را بر اساس گزارش‌های اولیه 27 نفر و مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» نزدیک به معارضان، تعداد کشته‌ها را 32 نفر اعلام کرد.

ساعتی بعد، وزارت بهداشت سوریه اعلام کرد که شمار جان‌باختگان به 38 نفر رسیده است.

طبق این گزارش، ارتش سوریه برخی مواضع این گروه در ریف شرقی سویداء را امروز بعد از این حمله، هدف حملات هوایی قرار داده است.

«عامر العشی» استاندار سویداء نیز در گفت‌وگو با شبکه الاخباریه از امن بودن مرکز استان خبر داد و ضمن اعلام مقابله مردم با عناصر تروریستی اعلام کرد که دو نفر از مهاجمان کشته و یک نفر بازداشت و مقادیری سلاح و مهمات از آنان ضبط شده است. العشی توضیح داد که تروریست‌ها قصد ورود به برخی مناطق (شهر) را داشتند اما «مقاومت اهالی تلاش آنان را ناکام گذاشت و تعدادی زیادی از آنان کشته شدند».

الاخباریه همچنین خبر داد که ارتش سوریه وارد روستای دوما و عراجه در ریف شمالی سویداء شده و تعدادی از عناصر داعش را از پای در آورده است.

در شرق روستای «رامی» نیز که صبح امروز هدف حمله عناصر داعش قرار گرفته بود، مردم با عناصر داعش مقابله کرده‌اند و درگیری‌ها تا این لحظه (11:00 به وقت تهران * ) ادامه یافته است. 

مردم روستاهای «الشبکی»، «الشریحی»، «رامی» و «طربا» در ریف شرقی سویداء صبح امروز چهارشنبه پس از حمله عناصر داعش به روستاهایشان خواستار کمک شده بودند. 

«یوسف جربوع» از شیوخ دروزی استان سویداء به شبکه الاخباریه سوریه اعلام کرد که «جوانان در کنار ارتش سوریه می‌توانند تروریسم را شکست دهند... و آخرین عناصر داعش را از روستای الشبکی و الشریحی بیرون کردند».

به گفته این منابع، حدود 27 نفر در حمله به روستاهای المتونه، السویمره، طربا و الشبکی جان باخته‌اند.

تصویری از محل حمله انتحاری

علاوه بر این، داعش یک حمله انتحاری دیگر نیز در نزدیکی روستای «جلین» در ریف غربی استان درعا انجام داد. آنچه خبرگزاری «اعماق» وابسته به داعش نامیده می‌شود، این حمله را «استشهادی»‌ نامید و اعلام کرد که بر اثر آن چند نفر کشته و زخمی شده‌اند.

داعش در توضیح این حمله اعلام کرد، «ابو وسیم الانصاری» عضو این گروه تروریستی، با خودرو بمب‌گذاری شده به میان «عناصر ارتش» سوریه در اطراف شهرک جلین در ریف درعا رفته و خودرو خود را میان آنان منفجر کرده است.

ارتش سوریه طی عملیاتی که از اول تیرماه امسال در جنوب سوریه آغاز کرد، تقریبا کل استان سویداء و استان درعا و همچنین نزدیک به 80 درصد استان قنیطره را با عملیات نظامی و همچنین طرح مصالحه، از گروه‌های مسلح پاکسازی کرد و این عملیات هنوز در استان قنیطره ادامه دارد.