خودنمایی نیروی دریایی روسیه

سی ان ان گزارش داد انتظار می‌رود در رژه نیروی دریایی روسیه شاهد اولین نمایش ناوچه سنگین کلاس ادمیرال گررسکوف جدید این کشور باشیم. بنابر اعلام خبرگزاری دولتی تاس این کشتی جنگی 4 هزار و 500 تُنی روز شنبه به نیروی دریایی روسیه تحویل داده شد.

همچنین بنابر گزارش خبرگزاری تاس، ناو جنگی ادمیرال گروسکوف قرار است تا سال 2025 به ناوگان نیروی دریایی روسیه بپیوندد.

خبرگزاری تاس گزارش داد سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه کلاس جدید ناوچه‌های نیروی دریایی را یک نقطه اتکا برای ناوگان دریایی روسیه در سال‌های آتی نامید. تحلیلگران نیز ناو کلاس جدید روسیه را سریع و توانمند و نسبت به نمونه‌های پیشین خود بسیار پیشرفته دانستند. همچنین بنابر اعلام مدیر پیشین مرکز اطلاعات مشترک فرماندهی آمریکا در اقیانوس آرام، ناو جدید روسیه که قادر به حمل موشک‌های کروز فراصوت است، نسبت به نمونه آمریکایی بسیار سریعتر اهداف خود را می‌تواند ردیابی کند.

سی ان ان به نقل از خبرگزاری تاس اعلام کرد کشتی جدید با نام ایوان گرن که قادر به حمل 13 تانک جنگی است، ناو مارشال اوسیتینوف، زیردریایی اریول که قادر به حمل موشک هسته‌ای است، در رژه امروز نیروی دریایی روسیه حضور دارند. در حالی که این کشتی‌ها به دیگر ناوگان روسیه در این رژه می‌پیوندند، تنها ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسوف در این رژه حضور ندارد.

سی ان ان گزارش داد امسال ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تاکید بیشتری را بر گسترش تسلیحات نظامی قرار داده است. در ماه مارس رئیس جمهور روسیه با رونمایی از دستاوردهای نظامی پیشرفته و جدید این کشور قدرت نظامی این کشور را بار دیگر به رخ جهان کشید.

همچنین اندکی پس از دیدار اخیر پوتین با دونالد ترامپ، همتای آمریکایی او در فنلاند، وزارت دفاع روسیه مجموعه ویدئوهایی را در یوتیوب منتشر کرد که در آن برخی تسلیحات نظامی روسیه که در سخنرانی ماه مارس پوتین به آن اشاره شد، نشان داده شد.