تنگ‌تر شدن حلقه محاصره عناصر وابسته به داعش در سوریه

نیروهای ارتش سوریه دوشنبه در ریف جنوب غربی درعا واقع در جنوب این کشور در برابر گروه تروریستی «جیش خالد بن ولید» -وابسته به داعش- پیشروی کردند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که نیروهای سوری از سمت شهرک «الشجره» -مقر اصلی داعش در منطقه حوض الیرموک- به سمت روستای «عابدین» پیشروی کردند.

ارتش سوریه پس از تسلط بر روستاها و شهرکهای «صیصون، العوام، جملة، عین حماطة، ابو رقة، ابو خرج و النافعة» توانست خطوط دفاعی خود را در این مناطق تثبیت کند.

نیروهای سوری پس از تثبیت مواضع خود، از سمت شمال شرق به سمت مناطق استقرار عناصر داعش در روستای عابدین پیشروی کردند.

هم اکنون ارتش سوریه در خیابان‌ها و ورودی‌های عابدین و در اطراف شهرک الشجره به شدت با عناصر داعش درگیر است.

هدف نیروهای سوری از این درگیریها قطع راههای امدادرسانی به داعش از روستاهای «کویا، معریه و بیت اره» است که در واقع آخرین مراکز استقرار عناصر این گروه در درعا به شمار می‌رود.

خبرنگار سانا گزارش داد که در حال حاضر عناصر داعش از سه طرف که منتهی به روستاهای باقی مانده واقع در مرزهای جولان اشغالی و نزدیکی مرزهای اردن است، محاصره شده‌اند.

یگانهای مهندسی ارتش سوریه نیز طی روزهای گذشته در حال پاکسازی روستاها و شهرکهای آزاد شده هستند و ساکنان این مناطق نیز به محل سکونت خود بازگشته‌اند.

نیروهای مهندسی ارتش سوریه روز گذشته در جریان پاکساز اطراف الشجره، در یکی از مقرهای تروریستها موشک آمریکایی «تاو»، و غذاهای اسرائیل کشف و ضبط کردند.

در همین راستا، گروه خبری الاعلام الحربی سوریه هم گزارش داد که پرچم این کشور در شهرک «المسیفره» در شرق درعا به اهتزاز درآمده است.