ادامه مذاکرات ژنرال‌های ارشد دو کره

مقامات نظامی دو کره امروز (سه‌شنبه) برای دومین بار پس از نشست سران دو کشور، دیدار کردند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، هدف این گفت‌وگوها که در روستای آتش‌بس مرزی «پانمونجوم» برگزار شد، بررسی اقدامات انجام‌گرفته در راستای توافق سران دو کره در ماه آوریل انجام گرفته است.

گفت‌وگوهای صبح سه‌شنبه در سطح ژنرال‌های دو کره آغاز شد و به گفته مقامات کره جنوبی دو طرف درباره اقداماتی در راستای کاهش تنش‌های نظامی گفت‌وگو و برای ایجاد اعتماد  از طریق این نشست، تلاش خواهند کرد.

در ماه ژوئن ژنرال‌های ارشد دو کره برای اولین بار در بیش از یک دهه گذشته، در پانمونجوم دیدار کردند. طی ماه‌های اخیر و بعد از کاهش تنش میان دو کره، مقام‌های دو کشور در سطوح مختلف دیدارهایی با یکدیگر داشتند و برای تنش‌زدایی از شبه جزیره کره گفت‌وگو کردند.

نشست ژنرال‌های کره شمالی و جنوبی در حالی برگزار شده که امروز برخی منابع در آژانس‌های جاسوسی آمریکایی مدعی فعالیت‌هایی در سایت ساخت موشک قاره‌پیمای کره شمالی شدند.

سران آمریکا و کره شمالی ماه گذشته میلادی برای اولین بار با هم دیدار کردند. در پایان این نشست که در سنگاپور برگزار شد، طرفین سندی را امضا کردند که در آن بر لزوم «اتمی‌زدایی» از «شبه جزیره کره» تأکید شده است. همزمان، واشنگتن رزمایش‌های نظامی مشترک با کره جنوبی را متوقف کرده است. با این وجود، منتقدان ترامپ می‌گویند نشست او با رهبر کره شمالی دستاورد ملموسی نداشته و نتوانسته پیونگ‌یانگ را به سمت خلع سلاح پیش ببرد.