ناراحتی رسانه‌های کره شمالی از سئول

روزنامه دولتی رودونگ سینمون کره شمالی امروز (سه‌شنبه) با انتقاد از حمایت کره جنوبی از تحریم‌های یکجانبه بین‌المللی و به تعویق انداختن پروژه‌های همکاری بین دو کره خواستار بازگشایی مجموعه صنعتی کائسونگ و از سرگیری صنعت توریسم در این مجموعه شد.

در مقاله‌ای که در این روزنامه به چاپ رسیده حزب حاکم کره شمالی از دولت کره جنوبی برای به تاخیر انداختن پروژه‌های مشترک بین دو کره انتقاد شده است. طبق اظهارات ارائه شده در این روزنامه باوجود حمایت افکار عمومی تا کنون گام‌هایی واقعی از سوی دولت کره جنوبی در این راستا صورت نگرفته است.

این مقاله با اشاره به مذاکرات بین دوکره بر سر ساخت راه آهن، جاده، تجدید دیدار خانواده های جدا شده و بازیهای ورزشی بین دو کره با هدف اتحاد، نسبت به عملی نشدن این طرحها و پیشرفت در روابط میان دو طرف انتقاد کرده است.

روزنامه رودونگ همچنین حفظ تحریم های یکجانبه دولت کره جنوبی – که تحت عنوان اقدامات 24 می شناخته شده – علیه پیونگ را محکوم کرده و اعلام کرده که این سیاستهای اعمال شده تحت فرمان دولت سابق کره جنوبی بیانگر رفتاری مضحک و غیرمنطقی سئول است.

تحریم های موسوم به "اقدامات 24 می" توسط لی میونگ باک، رئیس جمهوری کره جنوبی در سال 2010 و پس از غرق شدن ناو جنگی ROK Cheonan توسط کره شمالی اعمال شد.