تحریم جنگنده اف-۳۵ آمریکا علیه ترکیه در انتظار امضای ترامپ

سفارت اوکراین در واشنگتن اعلام کرد که سنای آمریکا با طرح بودجه دفاعی این کشور که در آن اختصاص کمک نظامی معادل 250میلیون دلار برای تقویت توان دفاعی اوکراین نیز در نظر گرفته شده، موافقت کرده است.

در این بیانیه آمده است: «کمک مالی ایالات متحده به اوکراین برای تقویت امکانات این کشور در زمینه دفاع سایبری، تامین امنیت شبکه‌های کامپیوتری ارگان‌های دولتی، کاهش وابستگی اوکراین به ساختارها و فناوری‌های روسی و همچنین مشارکت در برنامه‌های تبادل اطلاعات در نظر گرفته شده است.»

لازم به یادآوری است که بودجه دفاعی آمریکا برای سال مالی 2019پیش از این مورد تایید نمایندگان کنگره قرار گرفت. این سند اکنون برای امضای رئیس جمهور، به کاخ سفید ارسال می‌شود.

در بودجه سال 2018آمریکا نیز کمک مالی معادل 350میلیون دلار برای اوکراین در نظر گرفته شده بود. پنتاگون در ماه جولای هم اعلام کرد که 200میلیون دلار برای تقویت توان دفاعی اوکراین اختصاص داده است.

به طور کلی در سال 2018دولت اوکراین از کشورهای آمریکا، کانادا، انگلیس و لیتوانی، تسلیحات و تجهیزات نظامی مختلفی به ارزش بیش از 40میلیون دلار دریافت کرد. کمک‌های نظامی قابل توجه آمریکا به مقامات کی‌یف از سال 2014و بعد از کودتای دولتی در این کشور، آغاز شده و همچنان ادامه دارد.