آغاز بازسازی زیرساخت‌ها در حلب

یک مقام محلی سوریه اعلام کرد دولت سوریه در چارچوب بخشی از برنامه مرحله ای ترغیب بازگشت آوارگان، کار بازسازی زیرساخت ها را در استان جنگ زده حلب آغاز کرده است.

مقامات استانداری حلب اعلام کردند این برنامه سه مرحله‌ای شامل آماده‌سازی زیرساخت‌ها، تامین کمک‌های هدفمند برای خانوارها و بازگرداندن آوارگان به منطقه و تامین امنیت آنها می شود.

این در شرایطی است که گفته می شود بیش از یک میلیون آواره سوری از کشورهای لبنان، اردن و ترکیه تاکنون به خانه های خود بازگشته اند. به موجب برآوردهای سازمان ملل تا مارس 2018 بیش از 5 میلیون و 600 آواره سوری به خارج از کشور رفته اند و حدود شش میلیون و 100 هزار تن در داخل سوریه آواره شده اند.

همچنین رئیس مرکز ملی کنترل دفاعی روسیه در سوریه اعلام کرد دفتر پذیرش آوارگان و توزیع کمک‌های روسیه در سوریه در آستانه بازگشت موج فزاینده آوارگان سوری به کشور شمار پست های بازرسی را افزایش خواهد داد.

ژنرال میخائیل میزنتسف، رئیس این مرکز اعلام کرد علاوه بر پست های بازرسی فعال فعلی، سه پست جدید در استان دیرالزور و نیز معبر ورودی دریایی بانیاس و معبر ورودی هوایی دوالی Duwali و چهار پست بازرسی دیگر در مرز سوریه و لبنان دایر خواهد شد.

وی همچنین اعلام کردیک سازمان عملیاتی سوریه نیز در همین رابطه به منظور همکاری و هماهنگی با مرکز روسیه تشکیل شده است.