تقاضای صهیونیست‌ها از ترامپ

شهرک‌نشینان صهیونیست در فلسطین اشغالی از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا خواستند که شهرک‌های بیشتری برای آنها در اراضی فلسطینیان تاسیس کند.

«هانانل دورانی» یکی از مقامات شورای شهرک‌سازی شامگاه چهارشنبه طی مراسمی در شهرک «افرات» واقع در کرانه باختری، حمایت ترامپ را کلید اصلی ساخت شهرک‌های بیشتر دانست.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» دورانی در این مراسم، که «مایک هاکبی» فرماندار پیشین آرکانزاس نیز در آن حضور داشت، گفت: «با وجود دولت ترامپ، شاهد تغییر فضا هستیم...متاسفانه هنوز محدودیت‌های برای ساخت هزاران واحد مسکونی اضافه، وجود دارد».

وی سپس از هاکبی خواست تا دولت ترامپ را برای ساخت شهرک‌های بیشتر در کرانه باختری ترغیب کند.

این مقام پیشین آمریکایی نیز با بیان اینکه ترامپ یک انبوه‌ساز است، گفت: «او دوست دارد که شاهد ساخت‌وساز باشد».

ترامپ در تاریخ 16 آذر طی سخنرانی در کاخ سفید، قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته و اعلام کرد به زودی سفارتخانه آمریکا را از تل‌آویو به قدس منتقل خواهند کرد.

طبق قطعنامه 478 شورای امنیت هیچ کشوری اجازه ندارد نمایندگی دیپلماتیک (سفارتخانه و کنسولگری) در شهر قدس تاسیس کرده یا تصمیمی درباره وضعیت آن بگیرد.

همچنین شورای امنیت در روزهای پایانی سال 2016 با تصویب قطعنامه 2334 ساخت هرگونه واحد یهودی‌نشین یا شهرک جدید در اراضی خصوصی فلسطینیان شامل قدس شرقی و کرانه باختری را ممنوع اعلام کرد.

در تاریخ 24 اردیبهشت،‌هم‌زمان با هفتادمین سالگرد تأسیس رژیم صهیونیستی، سفارتخانه آمریکا در فلسطین اشغالی، طی مراسمی نمادین و تحت تدابیر شدید امنیتی، از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل شد.