راهپیمایی گسترده مردم یمن علیه جنایات عربستان

مردم یمن با تجمع در میدان باب الیمن صنعا تجاوزهای ائتلاف تحت رهبری عربستان را که تازه ترین آن بمباران بیمارستانی در شهر الحدیده بود را محکوم کردند.

شرکت کنندگان در راهپیمایی با در دست گرفتن پارچه نوشته هایی جنایت های سعودی – آمریکایی را علیه مردم یمن به ویژه بمباران روز گذشته بیمارستان الحدیده که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها نفر شد را محکوم کردند.

محمد علی الحوثی رئیس شورای عالی انقلاب یمن در سخنرانی خود در این راهپیمایی گفت که مزدوران متجاوز به ناموس ملت یمن، فاقد شرف و عزت ملی هستند.

وی از اینکه شبه نظامیان یمنی به متجاوزان سعودی و اماراتی در حمله به الحدیده ملحق شده‌ اند، به شدت انتقاد کرد و گفت که کسی که سوار تانک می ‌شود و در کشورش لشکرکشی می ‌کند، نمی ‌تواند فردی میهن دوست باشد.

الحوثی در مورد پیشنهاد آتش ‌بس یک طرفه خود نیز گفت که این طرح با هدف جلوگیری از خونریزی ارائه شده است.

رئیس شورای عالی انقلاب یمن در واکنش به ادعاهای ائتلاف سعودی که مدعی حضور نیروهای ایرانی در یمن هستند نیز گفت: به کسانی که بنا بر این ادعا که ایرانی‌ها در یمن هستند، به کشور ما لشکرکشی کرده‌اند، می‌گوییم بهتر است ابتدا به سوریه بروید.

وی تأکید کرد که نیروهای یمنی این توانایی را دارند، اهداف نظامی و حیاتی کشورهای متجاوز را حتی اگر در زیر زمین هم باشد، هدف قرار دهند.