تجارت سلاح هزار شرکت صهیونیستی با بیش از صد کشور

«آرییل هوروویچ» نویسنده اسرائیلی در روزنامه «مکور ریشون» اعلام کرد هزار شرکت اسرائیلی در زمینه ساخت اسلحه و صادرات آن به خارج کار می‌کنند.

وی در گزارش خود نوشت: این شرکت‌ها، قرادادهایی با حکومت‌های مختلف در جهان امضا می‌کنند و فقط یک ممنوعیت دارند: اینکه به دشمنان اسرائیل، اسلحه نفروشند. اما کشورهایی با حاکمان ستمگر، شبه‌نظامیان دخیل در نسل‌کشی ملت‌ها و کشورهای درگیر با جنگ داخلی، مشتری‌های مورد علاقه تاجران اسرائیلی انواع مختلف سلاح، از تفنگ گرفته تا پهپاد هستند.

هوروویچ ادامه داد: صحنه‌ای که چند هفته پیش در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و طی آن سربازان ارتش کامرون -که دو سال است گرفتار جنگ داخلی است- یک زنِ بچه به دوش را کشتند، فاش کرد که بخش زیادی از سلاح‌های مورد استفاده در این جنگ داخلی، در اسرائیل تولید و توسط شرکت‌های اسرائیلی فروخته شده بود.

در ادامه این گزارش آمده است: سلاح اسرائیلی تقریبا روش فروش و تبلیغ در هر کشوری در جهان را پیدا می‌کند، از جمله آنها کشورهایی با حاکم دیکتاتور است که حقوق بشر را به صورت سازماندهی شده نقض می‌کنند و می‌توان با مشاهده تصاویر بفهمیم که سلاح استفاده شده ساخت اسرائیل است.

هوروویچ به عنوان سند به ارتش میانمار اشاره می‌کند و می‌گوید: نیروی دریایی میانمار در ماه آوریل سال گذشته (2017) سه کشتی تهاجمی از نوع «دبورا» خریداری کرد و به این کشور دستگاه‌های شنود و جنگ الکترونیک و نیز پهپاد فروخته شد ، اینها در حالی است که میانمار از سوی سازمان ملل به پاکسازی نژادی متهم شده است.

در ادامه گزارش این روزنامه صهیونیستی نوشته شده: در زمانی که رواندا با جنگ داخلی 1994 روبه‌رو بود و این جنگ منجر به کشته شدن 80 هزار انسان شد برای گروه‌های کُشتار در آنجا از طریق فرودگاه بن‌گوریون اسلحه صادر شد.

هوروویچ سپس اعلام کرد با اینکه قراردادهای فروش سلاح اسرائیلی به خارج چهره این رژیم را مخدوش می‌کند اما تل‌آویو از نظر صادرات سلاح در رتبه هشتم قرارداد و میلیاردها دلار از این طریق عایدش می‌شود.

این تحلیلگر سپس سه راهی را که از طریق آن می‌توان پی بُرد سلاح مورد استفاده، اسرائیلی است، تشریح کرد؛ اول: از طریق کشورهایی که آن را وارد کرده‌اند، دوم: از طریق سازمان‌های حقوق بشری که مناطق جنگی را زیر نظر دارند و سوم از طریق اطلاعات فاش شده محلی از اسرائیل. این منابع نشان می‌دهد اسرائیل به همه کشورهای جهان به جز کشورهای دشمن با ما یا کشورهایی که شورای امنیت صادرات سلاح به آن را ممنوع کرده، سلاح صادر می‌کنند و امروز ما در برابر 130 کشور قرار داریم که خریدار سلاح اسرائیلی هستند.

وی افزود: رواندا، سودان جنوبی آذربایجان، کامرون، میانمار از جمله مشتریان دائم سلاح اسرائیلی هستند و در همه آنها شاهد جنگ داخلی و جنایت‌های ضد انسانی هستیم. 35 درصد از قراردادهای سلاح با کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی، دو درصد با کشورهای آمریکای لاتین و 63 درصد با کشورهای آسیا-پاسفیک و کشورهای آفریقایی بسته می‌شود.

در پایان این گزارش آمده است عایدات حاصل از صادات اسلحه به حدود نه میلیون دلار در سال می‌رسد.