نیروهای انصارالله درس خوبی به ائتلاف سعودی دادند

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» آمریکا به نقل از مقامات و شاهدان عینی نوشت، نیروهای تحت حمایت ائتلاف عربستان درصدد تسلط بر مواضعی در شهر الدریهمی هستند تا آنجا را از نیروهای انصارالله بگیرند.

بنا به اعلام این منبع، از روز شنبه دستکم هشتاد نفر در درگیری‌های شدید جنوب استان الحدیده، کشته و دستکم یکصد نفر نیز زخمی شدند.

این خبرگزاری به نقل از نیروهای انصار الله هم آورده است دستکم سی نفر از نیروهای تحت حمایت امارات در عملیات کمینی در الدریهمی کشته شدند.

آسوشیتدپرس از ادامه درگیری‌ها در قریب به بیست کیلومتری جنوب فرودگاه بین‌المللی الحدیده خبر داد.

مارتین گریفیتس، فرستاده دبیر کل سازمان ملل به یمن هفته گذشته گفت که پیشرفتی در طرح توقف جنگ در شهر و بندر الحدیده حاصل نشده است.

نیروهای مسلح یمن هم روز یکشنبه در بیانیه‌ای نظامی جزئیات عملیات منحصر به فرد ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور علیه نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی در بخش الدریهمی در جنوب الحدیده را منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن عملیات نظامی منحصر به فردی در ساحل غربی انجام دادند و موفق شدند شمار زیادی از متجاوزان و اشغالگران سعودی و اماراتی را به کمینی که قبلا در اطراف شهر الدریهمی تعبیه شده بود، بکشانند.

این بیانیه افزود: در این عملیات بیش از 150 مزدور و متجاوز کشته و زخمی شده و یا به اسارت نیروهای یمنی در آمدند که در بین آن‌ها برخی از سرکرده‌های مهم ائتلاف متجاوز سعودی هستند.