به گزارش ايسنا، خبرگزاري آلمان گزارش داد: ديپلماتها گفتند كه وزيران امور خارجه اتحاديه اروپا در نشت بروكسل همچنين توافق كردند كه قراردادهاي موجود در رابطه با واردات بايد اول ژوييه (۱۰ تيرماه ۱۳۹۱) پايان يابند.

میکاییل اشپیندلگر، وزیر امور خارجه اتریش در این‌باره گفت که اتحادیه اروپا نمی‌تواند بایستد و نظاره‌گر باشد.

ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس ادعا کرد: ایران هم‌چنان به سرپیچی از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل ادامه می‌دهد و اورانیوم را تا ۲۰ درصد غنی‌سازی می‌کند که هیچ توجیه غیرنظامی ندارد.

وی افزود: فکر می‌کنم که بسیار مهم است فشار مشروع مسالمت‌آمیز بر ایران را برای وارد کردن آن به مذاکرات جدی با جامعه بین‌المللی افزایش داد.

دیپلمات‌ها گفتند که وزیران خارجه اتحادیه اروپا هم‌چنین درباره اقداماتی علیه بانک مرکزی ایران با این شرط که تجارت مشروع تحت شرایط سخت ادامه یابد و ممنوعیت تجارت محصولات پتروشیمی و فلزات و سنگ‌های قیمتی از جمله طلا، الماس و نیز اسکناس و سکه با ایران توافق کردند.

کارل بیلدت، وزیر امور خارجه سوئد هشدار داد که تحریم‌ها " به تنهایی پاسخی به این مساله نیست. "

او در آستانه مذاکرات بروکسل افزود: امیدوارم که مذاکرات امروز بر این موضوع که تحادیه اروپا به دنبال تعامل دیپلماتیک است، تاکید کند زیرا این تنها راهی است که این مسایل از طریق آن می‌تواند حل شود.

وزیر امور خارجه سوئد گفت: هیچ‌کس از رویارویی یا جنگ نفعی نمی‌برد.

هیگ گفت: تحریم‌ها به درگیری ربطی ندارد، بلکه برای جلوگیری از درگیری است.

کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز تاکید کردکه این اتحادیه هم‌چنان بر دنبال کردن مسیر دو سویه برای اطمینان یافتن از این که ایران " درخواست ما برای آمدن بر سر میز و برگزاری نشست را جدی می گیرد " تاکید می‌کند.

گیدو وستروله، وزیر امور خارجه آلمان نیز گفت که این تحریم‌ها می‌تواند در هر زمانی در صورتی که ایران درباره شفافیت خود و دنبال نکردن تسلیحات هسته‌یی اطمینان دهد، خاتمه یابد.

در این رابطه پیش‌تر علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: این تحریم‌ها نتایجی نخواهد داشت، جمهوری اسلامی ایران با تجارب متراکم شده فراوان در ۳۲ سال گذشته همواره آماده مقابله با این تحریم‌های خصومت‌آمیز است و از این تحریم‌ها نگرانی نداریم.

او افزود: پيشبينيهاي لازم انديشيده شده است، همان طور كه در ۳۲ سال گذشته از گردنههاي فراواني عبور كرديم، از گردنههاي موجود نيز به سلامت عبور خواهيم كرد.