موساد در پشت پرده ترور دانشمند سوری

مقاماتی از یک سازمان اطلاعاتی منطقه‌ای به دست داشتن سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی «موساد» در ترور دکتر «عزیز اسبر» دانشمند سوری اعتراف کردند.

این مقام ارشد امنیتی که نام و سازمان متبوعش فاش نشد، به روزنامه «نیویورک تایمز» گفت که این حداقل چهارمین بار طی سه سال اخیر است که رژیم صهیونیستی یک مهندس و دانشمند نظامی از محور مقاومت را در کشورهای خارجی ترور می‌کند.

طبق اطلاعات محرمانه‌ای که به دست این سازمان امنیتی منطقه‌ای رسیده، موساد برای مدت طولانی دکتر اسبر را زیر نظر داشته و نهایتا روز شنبه با پیدا کردن فرصت مناسب با استفاده از خودروی بمب‌گذاری شده، وی را به قتل رساند.

صهیونیست‌ها ادعا می‌کنند اسبر ریاست یگان محرمانه ویژه‌ای به نام «بخش 4» را در مرکز مطالعات علمی و تحقیقاتی سوریه برعهده داشته و مسئول آغاز تولید موشک‌های هدایت‌شونده نقطه‌زن در این کشور بوده است.

نیویورک تایمز همچنین به نقل از یک مقام در ائتلاف ایران-سوریه نوشت که رژیم صهیونیستی به دنبال ترور اسبر بود زیرا او نقش برجسته‌ای در برنامه موشکی ارتش سوریه حتی پیش از آغاز بحران در سال 2011 داشته است.

طبق قوانین رژیم صهیونیستی، فقط مقام نخست‌وزیر اختیار صدور دستور عملیات ترور را دارد که به نام «درمان منفی» در موساد شناخته می‌شود. بدین ترتیب، ترور دکتر اسبر به دستور مستقیم «بنیامین نتانیاهو» بوده است.

سخنگوهای نخست‌وزیری و وزارت جنگ رژیم صهیونیستی از اظهار نظر درباره این مسئله امتناع کردند.

«ایسرائیل کاتص» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی اما در واکنش به این گزارش نیویورک تایمز، بدون تایید یا رد کردن آن، از ترور دانشمند سوری استقبال کرد.

شامگاه شنبه 14 مرداد بود که منابع سوری اعلام کردند که دکتر «عزیز اسبر»‌ مدیر مرکز پژوهش‌های علمی منطقه «مصیاف» در انفجاری که خودرو او را هدف گرفته، جان باخته است. این در حالی است که صبح یکشنبه، گروه موسوم به «سَریة ابو عماره للمهام الخاصة» (گروهان عملیات ویژه ابوعماره) مسئولیت این ترور را بر عهده گرفت.