احتمال عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از تصمیم خروج از یونسکو

یک رسانه آمریکایی روز پنج‌شنبه از احتمال عقب‌نشینی تل‌آویو از تصمیم ترک سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) خبر داد.

دی ماه سال ۱۳۹۶ به دنبال اعلام تصمیم دولت آمریکا برای خروج از یونسکو به دلیل آنچه «تعصبات ضداسرائیلی» خوانده بود، رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد تا آخر سال جاری میلادی (۱۰ دی ماه) رسما از یونسکو خارج می‌شود.

با این وجود رژیم صهیونیستی دو ماه بعد از اعلام این تصمیم، یک دیپلمات کار کشته را به عنوان نماینده جدید برای حضور در یونسکو انتخاب کرد.

حالا هم پایگاه «آکسیوس» به نقل از یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی نوشته نخست‌وزیر این رژیم در اقدامی نادر با «اودری آزولای» رئیس یونسکو تلفنی صحبت کرده است.

به گفته این مقام صهیونیست، احتمال دیدار «بنیامین نتانیاهو» با رئیس یونسکو در ماه آینده میلادی و همچنین، احتمال تغییر نظر تل‌آویو در خروج از این نهاد بین‌المللی وجود دارد.

گفته می‌شود که تماس تلفنی نتانیاهو با آزولای، سه هفته قبل انجام شده و در آن نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از تلاش‌های او برای «مقابله با تعصبات ضد اسرائیلی» تشکر کرد.

طبق این گزارش، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از اینکه یونسکو در نشست‌های ماه آوریل و جولای این رژیم را محکوم نکرده، از مدیر این نهاد تمجید کرده است.

«باراک راوید» خبرنگار ارشد کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی به «آکسیوس» خبر داده که «یکی از ایده‌هایی که در اسرائیل وجود دارد این است که خروج از یونسکو بین ۶ تا ۱۲ ماه به تعویق انداخته شود.»

پیش از این، نماینده رژیم صهیونیستی در یونسکو در گفت‌و‌گو با رسانه‌های این رژیم، خواستار بازنگری در تصمیم خروج از این نهاد شده بود.

مقام‌های رژیم صهیونیستی گفته‌اند که «هرگونه تغییر تصمیم درباره یونسکو باید با دولت ترامپ مورد بحث قرار گیرد و مقام‌های اسرائیلی نمی‌دانند که واکنش آمریکا (به خارج نشدن از یونسکو) چیست».