تاکید المعلم بر ادامه مبارزه با تروریسم

"یان هاماچک" وزیر خارجه چک و هیئت همراه وی که به سوریه سفر کرده‌اند، با ولید المعلم وزیر خارجه این کشور دیدار و گفتگو کردند.

دو طرف در این دیدار درباره روابط دوجانبه، تحولات سوریه و منطقه و تلاش‌های صورت گرفته برای پیشبرد روند سیاسی حل بحران سوریه همزمان با ادامه مبارزه با تروریسم در این کشور بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر خارجه سوریه در این دیدار ضمن تشریح آخرین تحولات سوریه در سایه پیروزی‌های پی در پی ارتش عربی این کشور علیه تروریسم و حامیانش، گفت: سوریه در حالی که به مبارزه با تروریسم تکفیری تا نابودی کامل آن ادامه خواهد داد، از تلاش‌هایی که برای رسیدن به حل سیاسی بحران مبتنی بر حفظ حاکمیت، استقلال و وحدت سوریه از طریق گفتگو و بدون دخالت بیگانگان است، حمایت می‌کند.

وزیر خارجه چک نیز در این دیدار بر درستی تصمیم کشورش برای فعال نگاه داشتن سفارت خود در دمشق تاکید کرد و گفت که این تصمیم به تقویت ارتباط بین دو کشور و اطلاع از حقیقت اوضاع سوریه کمک کرد.

وی با تاکید بر علاقه کشورش به تقویت روابط دوجانبه تاریخی با سوریه گفت: چک به تقدیم کمک‌های انسان دوستانه خود به ملت سوریه همچون گذشته ادامه خواهد داد و ملت چک در کنار ملت سوریه خواهند ایستاد.

وی ابراز امیدواری کرد که راه حلی سیاسی برای بحران سوریه پیدا شده و امنیت و ثبات در نزدیک‌ترین زمان ممکن به سراسر این کشور بازگردد.