دیدار پنهانی اسماعیل خان با اشرف غنی

این خبر توسط کاربران افغان در فضای مجازی به نقل از منابع آگاه دست به دست می‌شود.

اسماعیل خان در حالی با اشرف غنی دیدار کرده است که «شورای حراست و ثبات» در تعامل با «ائتلاف بزرگ ملی افغانستان» و شخصیت‌هایی همچون «حامد کرزی» رئیس جمهور پیشین این کشور، درباره شفافیت انتخابات افغانستان انتقادهای جدی به حکومت وحدت ملی داشتند.

اسماعیل خان وزیر سابق «انرژی و آب» در دوران ریاست جمهوری حامد کرزی در افغانستان بود، اما پس از آغاز به کار دولت وحدت ملی روابط خوبی با اشرف غنی نداشته است.

وی از چهره‌های بانفوذ در ولایت هرات و غرب افغانستان است که به عنوان یکی از منتقدین دولت اشرف غنی شناخته می‌شود و طی سه سال گذشته بارها نوک پیکان انتقادش، نحوه حکومتداری رهبران حکومت وحدت ملی را نشانه رفته است.

عضو ارشد شورای حراست و ثبات پیش از این نیز با انتقاد از رهبران حکومت وحدت ملی گفته بود، رئیس جمهور و رئیس اجرایی افغانستان به دلیل عدم توانایی در مدیریت بحران، می‌بایست از سمت خود کناره‌گیری کنند.

در آستانه رسیدن به دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، ائتلاف‌ها و گردهمایی‌های بزرگی متشکل از احزاب سیاسی، رهبران جهادی و جریان‌های منتقد دولت، نگرانی‌های خود پیرامون شفافیت و دخالت اشرف غنی در روند انتخابات ابراز می‌کنند.

اشرف غنی نیز اخیرا طی دیدارهای جداگانه با این شخصیت‌های جهادی در ارگ گفت‌وگو داشته است.