واکنش حزب‌الله به کشتار کودکان یمنی

شیخ «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب‌الله اعلام کرد بزرگترین و فجیع‌ترین فاجعه انسانی که جهان شاهد آن است، فاجعه یمن است و عربستان مسئولیت این فاجعه را بر عهده دارد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان «ان‌ای‌ای»، شیخ قاووق ضمن اعلام اینکه ریاض تمامی راه‌های ورودی برای کمک به یمن را بسته، تصریح کرد: کشتار کودکان یمن تمام نقاب‌های وجهه میانه‌روی را کنار زد و دروغ بودن ادعا‌ها مبنی بر اعتدال و میانه‌روی را آشکار کرد.

برخی کشور‌های غربی از جمله آمریکا از متحدان عرب خود در منطقه مثل عربستان، به نام کشور‌های عربی میانه‌رو یاد می‌کنند.

پنجشنبه هجدهم مردادماه رسانه‌های یمنی از حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی به اتوبوس حامل دانش آموزان یمنی در شهر «ضحیان» در استان صعده واقع در شمال یمن خبر دادند؛ در این حمله ده‌ها کودک کشته یا زخمی شدند.

شیخ قاووق در ادامه به موضوع تشکیل دولت جدید لبنان اشاره کرد و گفت، با طولانی شدن مدت تشکیل دولت همه لبنانی‌ها ضرر خواهند کرد و کسانی که از این رهگذر سود می‌برند، طرف‌هایی هستند که بر ماجراجویی‌های جدید با هدف تغییر معادلات سیاسی حساب باز کرده‌اند و می‌خواهند نتایج انتخابات پارلمانی را کنار بزنند.

وی افزود در این روند از هیچ مشکلی که حزب‌الله یا جنبش امل عامل آن باشند، صحبتی نیست بلکه کاملا برعکس، حزب‌الله با گروه‌های مختلف سیاسی در تماس است تا دولت جدید هر چه زودتر تشکیل شود.

سعد الحریری نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان از سوم خردادماه (۱۳۹۷) مأمور به تشکیل کابینه جدید لبنان شده است، اما رایزنی‌ها به دلیل اختلافات احزاب بر سر سهمیه‌های وزارتی تا کنون به جایی نرسیده است.