روسیه از آمریکا پاسخ خواست

زاخاروا در سفری به بلگراد، پایتخت صربستان، گفت، غربی‌ها که ردپای توسل به سلاح‌های شیمیایی را در سوریه جستجو می‌کنند و نگران اوضاع بشری در منطقه هستند، هنوز به عواقب بمباران‌های صربستان به دست سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، پاسخ نداده اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در جریان دیداری از پایتخت صربستان گفت، کشور‌های غربی به جای جستجوی آثار حملات شیمیایی در سوریه که ادعا می‌کنند دولت دمشق مرتکب شده است، بهتر است به عواقب بمباران‌های یوگسلاوی سابق پاسخگو باشند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در دیدار با ایویکا داچیچ، معاون اول نخست وزیر و وزیر امور خارجه صربستان گفت: «ما به ویژه اکنون شاهد اظهاراتی را هستیم اغلب کشور‌های غربی درباره سوریه بیان می‌کنند. آن‌ها نگران آنچه در سوریه می‌گذرد هستند، نمونه‌هایی از توسل به سلاح‌های شیمیایی را به دست دولت سوریه جستجو می‌کنند.»

زاخاروا افزود: «این بسیار عالی است که آن‌ها تا این اندازه درباره اوضاع بشری در خاورمیانه نگران هستند، اما پیامد‌های بشری در اروپا نیز وجود دارد و اگر غربی‌ها از آن‌ها صحبت کنند، باید در مرحله نخست آنچه را که در قاره اروپا مرتکب شده اند، حل و فصل کنند و پاسخگوی اقدامات خود باشند.»