خبر جدید از کشته شدن ابوبکر البغدادی

یک منبع آگاه امنیتی عراق در گفت‌وگو با پایگاه خبری شبکه «السومریة» اعلام کرد که منابع آگاه اطلاعاتی می‌گویند که نیروی هوایی، ژوئن گذشته، یک نشست سرکرده‌های داعش را در خاک سوریه هدف قرار داده‌اند و طی آن، شماری از این سرکرده‌ها کشته و برخی دیگر زخمی شدند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت: ابوبکر البغدادی در میان این زخمی‌ها بود که دچار مرگ مغزی شده و دیگر نمی‌تواند کاری انجام دهد. همین مسئله موجب شد تا سرکرده‌های غیر عراقی داعش، شخصی به نام «ابوعثمان التونسی» را به عنوان جانشین وی پیشنهاد دهند.

وی مدعی شد که این امر موجب بروز اختلافات شدید و بی‌سابقه‌ای میان سرکرده‌های عراقی و غیر عراقی داعش شده است.

تاکنون چندین بار خبر مرگ سرکرده داعش منتشر و سپس تکذیب شده است.

روزنامه واشنگتن پست آمریکا نیز در 20 می 2018، با تکذیب اخبار منتشر شده درباره مرگ البغدادی نوشت که وی زنده و در حال فعالیت در شرق سوریه است.

پیش از این نیز ادعا شده بود که البغدادی کشته شده است. وزارت دفاع روسیه روز ۲۶ خرداد ‍سال پیش اعلام کرد در بمبارانی که در این ماه در حومه رقه انجام داده‌، احتمالاً خلیفه خودخوانده داعش کشته شده‌است. 

گفته می‌شد که در حمله جنگنده‌های روسیه به یک نشست رهبران داعش که روز هفتم خردادماه (۲۸ می) در حومه جنوبی رقه در سوریه برگزار می‌شد، ۳۰ تن از رهبران رده میانی داعش و ۳۰۰ تن از نفرات آن نیز کشته شده‌اند. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که براساس اطلاعات به دست آمده، احتمالاً ابوبکر بغدادی در این نشست حضور داشته و کشته شده‌است.