محصولات الکترونیکی آمریکا در ترکیه تحریم می‌شود

رجب طیب اردوغان در این سخنرانی گفت: روابطمان با دیگر کشور‌ها بر اساس منافع متقابل استوار است و نمی‌توان به مردم ترکیه و حقوقشان تعدی کرد. تحولات لیر ترکیه هیچ ارتباطی با منطق اقتصادی ندارد. ملت ترکیه پیش از این با تلاش برای کودتا مقابله کرد و این بار نیز با این تلاش مقابله خواهد کرد. برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تا سال ۲۰۲۳، درآمد هر فرد ترکی به دو برابر درآمد کنونی‌اش برسد.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه گفت: کشورمان از یکی از قدرتمندترین سیستم‌های بانکی در جهان برخوردار است. محصولات ترکیه‌ای در بازار‌های جهانی رقابت خواهند کرد. کارخانه‌های بیشتری افتتاح می‌کنیم و بازار‌های جدیدی در خارج ایجاد خواهیم کرد.

اردوغان همچنین خاطر نشان کرد: آمریکا علیه کشور‌های زیادی جنگ اقتصادی به راه انداخته است. ترکیه شانزده سال است که از ثبات کامل بهره‌مند است. از دوستانی که در کنارمان ایستادند و از ما حمایت کردند، تشکر می‌کنم. ما نیز همچنان به حمایت خود از ملت‌های مظلوم ادامه خواهیم داد.

او در ادامه اظهارات خود گفت: پس از آنکه (آمریکایی‌ها) نتوانستند ما را مجبور به اجرای خواسته‌هایشان کنند، بی درنگ از سلاح اقتصادی علیه ما استفاده کردند. تجهیزات و محصولات الکترویکی آمریکا را تحریم خواهیم کرد و در صدد آن هستیم که محصولات با کیفیت تری از آنچه که با ارز‌های خارجی وارد می‌کنیم، تولید و آن‌ها را به دیگر کشور‌ها نیز صادر کنیم.

رئیس جمهور ترکیه افزود: اگر آن‌ها (آمریکایی‌ها) آیفون دارند در سوی دیگر سامسونگ وجود دارد. ما نیز وستل (برند لوازم الکترونیکی ترکیه‌ای) خودمان را داریم.