همکاری دستیار سابق ترامپ با تیم «مولر»

اولین مدیر دفتر ارتباطات عمومی کاخ سفید در دولت ترامپ اعلام کرد، آمادگی دارد فایل‌هایی را که به صورت مخفیانه از رئیس‌جمهور آمریکا ضبط کرده، در اختیار تیم «رابرت مولر» بازپرس ویژه تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا قرار دهد.

«اوماروسا مانیگالت نیومن» که قرار است امروز (سه‌شنبه) کتابی درباره «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا منتشر کند، با انتشار دو فایل صوتی از رئیس کارکنان کاخ سفید و همچنین ترامپ، جنجال‌های زیادی در آمریکا ایجاد کرده است. او مدعی شده که فایل‌های صوتی بسیار بیشتری هم دارد.

در فایل اول، مکالمه «جان کلی» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید با او برای اعلام خبر اخراجش شنیده می‌شود (+) و فایل دوم، مربوط به گفت‌و‌گوی ترامپ با اوماروسا یک روز بعد از اخراجش است؛ گفت‌و‌گویی که در آن رئیس‌جمهور آمریکا درباره اخراج دستیارش اعلام بی‌اطلاعی کرد.

مجری شبکه «ام. ان. اس. بی. سی» امروز در مصاحبه‌ای از خانم اوماروسا سوال کرد که آیا فایل‌های بیشتری هم دارد؟ اوماروسا با تایید این مسئله، در پاسخ به این سوال که آیا حاضر است این فایل‌ها را در اختیار مولر قرار دهد، گفت: «اگر دفتر او (مولر) دوباره تماس بگیرد، هر آنچه بخواهند در اختیارشان قرار خواهم داد».

در بخش دیگری از این مصاحبه، مجری سوال کرد: «آیا از نظر شما ترامپ، استیضاح خواهد شد؟» دستیار سابق ترامپ، در جوابی کوتاه تصریح کرد: «بله».

پایگاه «هیل» در گزارشی درباره ماجرا‌های اوماروسا و ترامپ نوشت: «وجود فایل‌های صوتی، مقام‌های دولت و کارشناسان امنیت ملی را شوکه کرده است».

این رسانه افزود: «اوماروسا مانیگالت نیومن هنوز درباره اینکه او چطور بدون اینکه دستش رو شود توانسته این فایل‌ها را ذخیره کند، حرفی نزده است».