بدعهدی ترامپ در عملی کردن وعده‌ افزایش حقوق کارگران آمریکایی

نشریه هیل در مطلبی نوشت: زمانی که دونالد ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نامزد شده بود، متعهد شد که درآمد کارگران آمریکایی را –که در یک دهه گذشته ساعتی 7.25 دلار حقوق گرفته اند-- بالا ببرد. اما با گذشت حدود 18 ماه از ریاست جمهوری او، دونالد ترامپ نه کنگره را برای انجام اقدامی قانونی در جهت افزایش حداقل دستمزد ترغیب کرد و نه تلاشی برای کمک به 12.5 میلیون کارگری که در بخش خصوصی مشغول کار هستند، انجام داد. در نتیجه دونالد ترامپ را می توان به عنوان خالق اصلی مشاغل کم درآمد در نظر گرفت.

نتایج یک پژوهش جدید در مؤسسه «گود جابز نیشن» نشان داد که دولت دونالد ترامپ بودجه بیش از 4.5 میلیون شغل را در بخش خصوصی تأمین می کند که برای هر ساعت کار کارگران خود کمتر از 15 دلار پرداخت می کنند.

بر اساس این پژوهش، از هر 3 کارگر در بخش خصوصی، بیش از 1 نفر آنها به قدری حقوق پایینی دارند که به غذا و برنامه های کمک های اجتماعی برای زنده ماندن محتاج هستند.

به نوشته هیل، در واقع دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا بر بیش از 1.5 تریلیون دلار از مالیات های فدرال که هر ساله در بخش خصوصی هزینه می شود، نظارت دارد. او می تواند کاری کند که این مالیات ها صرف شرکت هایی شود که دستمزد خوبی به کارگران خود می دهند. در سال 2014، باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا نخستین گام را برای افزایش حداقل دستمزد برداشت و طرحی را ارائه کرد که این حداقل را به 10.10 دلار برساند.

این درحالی است که به نظر می رسد دونالد ترامپ به جای تلاش برای افزایش حقوق کارگران، از قدرت خود استفاده می کند که دقیقا در جهت مخالف گام بردارد. یکی از اقداماتی که دونالد ترامپ در دوره ریاست جمهوری‌اش انجام داد لغو طرحی بود که بر اساس آن 20 میلیون کارگر قراردادی را از دزدی در حقوق و نقض قوانین کار محافظت می کرد. ترامپ حتی قوانینی که باعث افزایش حقوق 12.5 میلیون کارگر بخش خصوصی در طولانی مدت می شد را هم معلق کرد.

علاوه بر این اقدامات، دونالد ترامپ کمتر از یک ماه پیش هم تلاش کرد حداقل دستمزد کارگران قراردادی که به عنوان راهنما و خرده فروش در پارک های ملی فعالیت می کنند را هم کاهش دهد!