به گزارش پرس تی وی، محمود عباس پس از ديدار با عبدالله دوم پادشاه اردن در امان پايتخت اين کشور، درجريان يک نشست خبري گفت، تشکيلات خودگردان درباره گامهاي بعدي گفتوگوها با رژيم اسرائيل در نشست وزراي خارجه اتحاديه عرب که ۱۵ بهمن (۴ فوريه) برگزار خواهد شد تصميم ميگيرد.

عباس افزود، تشکیلات خودگردان برای گفت‌وگوها درباره مساله " امنیت، به شرط آن که حتی یک اسرائیلی در سرزمین فلسطین نباشد " آماده است.

این در حالی است که نمایندگان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم اسرائیل در هفته‌های گذشته چندین بار با یکدیگر در اردن دیدار داشته‌اند.

تظاهرکنندگان فلسطینی روز یکشنبه در برابر دفتر محمود عباس در شهر رام‌الله در کرانه باختری تظاهرات کردند تا مخالفت خود را با آخرین دور گفت‌وگو با رژیم اسرائیل اعلام کنند.

آخرین دور گفت‌وگوها بین تشیکلات خودگردان فلسطین و رژیم اسرائیل، سپتامبر سال ۲۰۱۰ در پی خودداری رژیم تل‌آویو از تمدید مهلت ۱۰ ماهه کندسازی شهرک‌سازی‌ها، در کرانه باختری متوقف شد.

نزديک به ۵۰۰ هزار يهودي ساکن اراضي اشغالي، در بيش از ۱۰۰ شهرکي زندگي ميکنند که از سال ۱۹۶۷ تا کنون، در کرانه باختري و بخش شرقي بيت المقدس بطور غيرقانوني ساخته شدهاند.