ترامپ از صدور بیانیه رسمی برای مک‌کین خودداری کرد

در پی درگذشت «جان مک‌کین»، سناتور ارشد آمریکایی، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور از انتشار بیانیه‌ای که لحنی تحسین‌آمیز درباره این سناتور داشته جلوگیری کرده است.

روزنامه واشنگتن‌پست به نقل از مقام‌های فعلی و سابق دولت ترامپ گزارش داده «سارا سندرز»، سخنگوی کاخ سفید، «جان کلی»، رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید و برخی از دیگر کارکنان کاخ سفید خواستار صدور بیانیه‌ای رسمی درباره درگذشت مک‌کین بودند که وی در آن «قهرمان» خطاب شده بود. 

اما ترامپ گفته که ترجیح می‌دهد به جای صدور این بیانیه پیامی در توئیتر منتشر کند.

رئیس‌جمهور آمریکا اندکی بعد از فوت مک‌کین در صفحه توئیترش نوشت: «صمیمانه‌ترین همدردی و احترام خود را نثار خانواده سناتور جان مک‌کین می‌کنم. دل‌ها و دعاهای ما با شما است.»

رسانه‌های آمریکا روز یکشنبه گزارش دادند مک‌کین پیش از مرگش وصیت کرده «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و «جورج بوش پسر»، رئیس‌جمهور اسبق این کشور در مراسم خاکسپاری‌اش شرکت کنند. گفته می‌شود او خواستار آن شده که ترامپ در این مراسم حضور پیدا نکند.

مک‌کین که جمهوری‌خواه است در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶، از «هیلاری کلینتون»، نماینده حزب دموکرات و رقیب ترامپ در این انتخابات حمایت کرده بود. 

مک‌کین بامداد یکشنبه بعد از یکسال دست و پنجه نرم کردن با تومور مغزی در سن ۸۱ سالگی درگذشت.