حمایت امارات از تکفیری های لیبی

"تونس الان" نوشت، گردان «الوادی» ابتدا در شرق لیبی فعال بود و با نیروهای ژنرال «خلیفه حفتر » فرمانده ارتش که مورد حمایت امارات است، همکاری می کرد و پس از مدتی شروع به تقویت خود کرد و اکنون شمار زیادی از جنگجویان خارجی نیز به این گروه پیوسته اند که آن ها نیز همانند داعش مخالفان خود را تکفیر می کنند و می گویند با آ ها باید جنگید.

این سایت در ادامه نوشت، گروه های تکفیری برنامه هایی در آینده برای تونس ،الجزایر و غرب لیبی دارند و حضور جنگجویان خارجی میان آن ها و همچنین فعالیت آنان در نزدیکی مرزها نیز گواه این امر است و اکنون تجربه داعش با کمک تسلیحاتی و برنامه ریزی امارات در لیبی، در حال پیاده شدن است.

«غسان سلامه» نماینده سازمان ملل برای حل بحران لیبی بارها در خصوص دخالت خارجی در این کشور هشدار داده و تاکید کرده است این دخالت ها مانع رسیدن گروه های لیبیایی به توافق و در نهایت ایجاد ثبات در این کشور می شود.

رسانه های منطقه، فرانسه و ایتالیا و همچنین امارات و مصر را مهم ترین بازیگران خارجی در لیبی می دانند و می گویند هر یک از این کشورها منافعی در لیبی دارند و از گروه های خاصی حمایت می کنند.

پیش از این اخباری مبنی بر اینکه امارات از ژنرال حفتر حمایت می کند و پایگاهی هوایی در این کشور ایجاد کرده است، منتشر شده بود.