طالبان: در کشورهای همسایه حضور نمی یابیم

دو نفر از مقامات دولتی افغان اظهار کردند که در بمباران یک هواپیمای تاجیکستانی و یا روسی در شمال شرق افغانستان شش فرد مسلح و دو نفر از نیروی مرزی تاجیک کشته شدند.

«خلیل اسیر» سخنگوی پلیس «تخار» اظهار داشت که روسی و یا تاجیکستانی بودن این هواپیما هنوز مشخص نیست اما تعدادی از اعضای طالبان کشته و زخمی شده‌اند.

از سوی دیگر، «جاوید هجری» سخنگوی والی تخار تاکید کرد که ماهیت این هواپیماها و تعلق آن‌ها به تاجیکستان و یا روسیه مشخص نیست اما تصریح کرد که شش نفری که در درگیری با نیروهای مرزی تاجیکستان کشته شدند قاچاقچی مواد مخدر بودند.

هجری تاکید کرد: هویت قاچاقچیان مواد مخدر نامشخص است.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان نیز در واکنش به این اظهارات مقامات افغان تاکید کرد که درگیری بین قاچاقچیان مواد مخدر و نیروهای مرزی تاجیکستان به وقوع پیوسته است و در این حمله قاچاقچیان در یک منطقه جنگلی بمباران شده‌اند.

سخنگوی طالبان با رد گزارش مقامات افغان و برخی رسانه‌ها از کشته شدن اعضای این گروه گفت که طالبان اجازه درگیری با کشورهای همسایه را ندارند.

پیش از این «رادیو آزادی» به نقل از یک مقام امنیتی در ولایت تخار گزارش داده بود که خودروی حامل 3 غیرنظامی افغان که به حرفه چوب‌بری مشغول بودند از سوی مرز تاجیکستان مورد هدف قرار گرفته است.