اتهامی که عبدالله عبدالله قبول ندارد

«عبدالله عبدالله» روز دوشنبه در نشست شورای وزیران در کابل گفت که باردیگر گزارش هایی در رسانه ها منتشر شد که بالگردهایی داعش را در افغانستان تجهیز می کند و این خبر بطور کامل بی اساس است، زیرا دولت این کشور و حامیان خارجی مشغول نبرد با داعش در مناطق مختلف این کشور هستند.

وی افزود که «ابوسعید اوروکزی» چهارمین رهبر داعش در افغانستان با تلاش های مشترک نیروهای افغان و خارجی کشته شد و ابراز امیدواری کرد که با کشته شدن وی وضعیت امنیتی در کابل و شرق کشور بهتر شود.

عبدالله گفت: گروه تروریستی داعش مسئولیت حملات زیادی را در کابل و استان های شرقی کشور برعهده گرفته که با کشته شدن وی امید است وضعیت بهتر شود.

روزهای گذشته مقامات روسیه باردیگر مدعی شدند که شواهدی دریافت کرده اند که بالگردهای ناشناس گروه تروریستی داعش را در افغانستان تجهیز و حمایت می کنند.

عبدالله همچنین بدون اشاره به نشست آتی مسکو گفت که از تلاش تمام کشورها برای تأمین صلح در افغانستان حمایت کرده و آن را می ستاید اما در هر نشست که در باره صلح و امنیت این کشور مطرح می شود، باید با مالکیت و رهبری افغان ها باشد.

قرار است نشست صلح به میزبانی روسیه با حضور نمایندگان 12 کشور از جمله نماینده گروه طالبان در 13 شهریور ماه جاری برگزار شود که دولت افغانستان و آمریکا از شرکت در آن تاکنون امتناع کرده اند.

عبدالله اضافه کرد که طالبان اعلام آتش بس دولت را نپذیرفت و به همین دلیل نیروهای افغان موظف هستند تا آنها را هدف قرار دهند و از مقامات امنیتی خواست که برای تأمین امنیت مردم و کشور تلاش های بیشتری انجام دهند.

عبدالله به مردم افغانستان اطمینان داد که انتخابات های مجلس و ریاست جمهوری در زمان معین برگزار می شود و هیچ رویدادی باعث نخواهد شد که منافع ملی را با خطر مواجه کند و آنها به منافع ملی پایبند بوده و آن را در اولویت قرار می دهند.