به گزارش پرس تی وی،نيروهاي رژيم امنيتي در روز پنج شنبه (۲۶ ژانويه، ۶ بهمن) يک معترض با نام منتظر سعيد العبدل را به ضرب گلوله کشتند و دو تن ديگر را مجروح کردند.



از نوامبر سال ۲۰۱۱ دست کم هفت معترض توسط نیرو‌های آل سعود کشته شدند. گروه‌های حقوق بشر از دولت آل سعود انتقاد کرده و خواستار تحقیقات در رابطه با کشتاار این افراد شده‌اند.

تظاهرات صلح آمیز علیه رژیم ال سعود در فوریه سال گذشته آغاز شد و از آن زمان تاکنون به صورت مرتب ادامه داشته است. معترضان عربستانی در تظاهرات و اعتراضات خود خواستار اصلاحات، آزادی بیان و آزادی زندانیان سیاسی شده اند.

معترضان مخالف آل سعود همچنین خواستار پایان تبعیض‌های مذهبی و اقتصادی و نیز توقف دخالت دولت عربستان در سرکوب وحشیانه معترضان حامی مردم‌سالاری در بحرین شده اند.

از نوامبر سال گذشته(سال ۲۰۱۱ میلادی)، هنگامی که نیرو‌های امنیتی آل سعود پنج نفر را در استان شرقیه کشتند و تعداد زیادی را مجروح کردند، تظاهرات صلح آمیز معترضان به تظاهرات اعتراضی علیه رژیم آل سعود تبدیل شده است.

رژیم آل سعود در ماه جاری سرکوب‌های وحشیانه معترضان را از سر گرفت. در روز سه شنبه(۲۴ ژانویه، ۴ بهمن) نیرو‌های امنیتی آل سعود در شهر قطیف بر روی تظاهرات کنندگان آتش گشودند و بسیاری از آن‌ها را مجروح کردند. بنا بر گزارش‌های منتشر شده بعضی از مجروحین در شرایط بحرانی به سر می برند.

همچنین ۹ معترض به اتهام شرکت در تظاهرات ضد رژیم دستگیر شدند؛ نیرو‌‌های امنیتی آل سعود روز دوشنبه(۲۳ ژانویه، ۳ بهمن) ظاهر الظاهر، یک فعال سیاسی عربستان را در عوامیه دستگیر کردند.

نيروهاي امنيتي همچنين در ۱۲ ژانويه در عواميه اسام محمد ابوعبدالله، يک معترض ۲۲ ساله را کشتند و سه تن ديگر را زخمي کردند.