جان کری: آمریکا در بحران است

جان کری در یک مصاحبه ضمن بحرانی خواندن وضعیت جاری در آمریکا، در باره انتخابات ۱۵ آبان میان‌دوره‌ای کنگره و فرمانداری‌ها در این کشور اظهارنظر کرده است.

او مصاحبه‌ای با شبکه «سی‌بی‌اس نیوز» ترتیب داده است که قرار است فردا یکشنبه منتشر شود.

بنا بر گزارش پایگاه «هیل»، جان کری به سوال خبرنگار درباره احتمال حضورش به عنوان نامزد انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا جواب داد.

او بدون رد کردن احتمال حضورش در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا گفت: «در حال حاضر صحبت درباره (انتخابات) ۲۰۲۰، کاملا انحرافی و اتلاف وقت است. ما باید روی (انتخابات) ۲۰۱۸ تمرکز کنیم. ما باید برای حرکت در یک مسیر بهتر اعتماد از دست رفته را به کشور برگردانیم، ما باید این کار را به روش‌های منطقی و معقول انجام دهیم».

کری که سال‌ها رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا بوده، درباره شرایط جاری آمریکا گفت: «کشور ما در لحظه‌ای بحرانی قرار دارد. جهان در لحظه‌ای بحرانی قرار دارد».

مجری شبکه آمریکایی از کری درباره برنامه‌های آینده او سوال کرد که او در جواب گفت: « قصد دارم که همچنان از نظر سیاسی فعال بمانم و همچنان به مبارزه‌ ادامه بدهم».

اشاره جان کری درباره انتخابات ۲۰۱۸، در شرایطی است که ۱۵ آبان قرار است در انتخابات کنگره برای تعیین تمام اعضای مجلس نمایندگان، ۳۴ سناتور از مجموع ۱۰۰ سناتور مجلس سنا و همچنین انتخابات برای تعیین فرماندار‌های برخی ایالت‌ها برگزار شود و از چندی قبل رقابت‌های مقدماتی انتخاباتی شروع شده است.

جان کری که از منتقدان مواضع سیاست داخلی و به ویژه سیاست خارجی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا است، بارها به مواضع دولت کنونی در مسائلی از قبیل ایران، روسیه، ناتو و کره شمالی تاخته است.