رسانه غربی: دولت آمریکا هنوز تصمیمی برای حمله به سوریه نگرفته است

متخصصان اطلاعاتی و نظامی آمریکا فهرستی مقدماتی از آنچه "تأسیسات سلاح‌های شیمیایی" سوریه خوانده شده تهیه کرده‌اند و آماده هستند در صورت دستور «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به آنها حمله کنند.

چند مقام آمریکایی در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان تصریح کردند تصمیم برای حمله به سوریه هنوز گرفته نشده است، اما ارتش آمریکا «در صورتی که سوریه حمله با سلاح‌های شیمیایی انجام دهد»، می‌تواند بسیار سریع وارد عمل شود.

ادعاهای دولت آمریکا و کشورهای غربی درباره احتمال حمله شیمیایی توسط دولت سوریه در حالی مطرح می‌شود که دمشق سال 2014، تمامی تسلیحات شیمیایی‌اش را تحت نظارت سازمان‌های بین‌المللی نابود کرده است.

از طرف دیگر، دولت‌های کشورهای غربی در ماه‌های گذشته بعد از پیشروی ارتش سوریه علیه تروریست‌ها دولت این کشور را به استفاده از سلاح‌های شیمیایی متهم کرده و حملاتی را علیه مواضع این کشور ترتیب داده‌اند.

در همین راستا، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه شواهدی را به سازمان ملل و سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی تحویل داد که نشان می‌دهد کشورهای غربی قصد راه‌اندازی حملات شیمیایی جعلی در سوریه و بهانه قرار دادن آن برای حمله به این کشور هستند.