به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری تحلیلی "راوستوری"، یکی از ماموران پلیس آریزونا به دلیل ارسال تصویر پاره شده "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا در سایت اجتماعی فیس بوک در حال بازجویی توسط پلیس مخفی آمریکاست.

گروهبان " پت شیرر " ۲۵ ساله اعتراف کرده است که او تصویر چند جوان، که احتمالا زیر سن قانونی هستند، در حالیکه تفنگ و پیراهنی با تصویر اوباما در دست دارند و این پیراهن نیز توسط شلیک گلوگه پاره شده است، را گرفته و این عکس را در فیس بوک قرار داده است.

روی این پیراهن جملاتی از قبیل " سفر دیگری به مزرعه "، ‌ " لعنتی از تبهکار بودن خوشحال است " و " آنها شبیه تبهکاران هستند، نه؟ " نوشته شده بود.

شیرر در بازجویی های خود اعلام کرده است: من فکر نمی کنم که تیراندازی به یک پیراهن آن قدر ها هم مسئله بزرگی باشد. این بدان معنا نیست که آنها قصد داشتند بروند و به رئیس جمهور تیراندازی کنند.

سخنگوی پلیس آریزونا در این رابطه گفت: ما از طریق پلیس مخفی آمریکا اطلاعاتی درباره نقض احتمالی سیاسی از سوی یکی از کارمندان خود دریافت کردیم و پلیس در حال بازجویی از شیرر است تا ببیند آیا او سیاست های رسانه اجتماعی را نقض کرده است یا خیر؛ سیاست رسانه اجتماعی پلیس می گوید: ارسال اطلاعات مربوط به خارج از زمان انجام وظیفه ممکن است شهرت و حیثیت یک مامور را زیر سوال ببرد و به شدت منع می شود.

پلیس مخفی آمریکا اعلام کرده است که جوانان حق آزادی بیان دارند اما در عین حال اجازه بازجویی از آنها درباره رفتارشان نیز وجود دارد.