خوشحالی صهیونیست‌ها از قطع کمک مالی آمریکا به آنروا

در پی اعلام وزارت خارجه آمریکا در خصوص قطع تمامی کمک های این کشور به آژانس امداد و کار پناهندگان فلسطینی (آنروا) رژیم صهیونیستی شنبه با تمجید از این تصمیم آمریکا، این سازمان را به کمک رسانی به میلیون ها نفر در جهت تداوم درگیری ها میان اسرائیل و فلسطین متهم کرد.

این در حالی است که آنروا تصمیم آمریکا برای توقف کمک های مالی را ناامید کننده و شگفت آور توصیف کرده و پافشاری واشنگتن بر این مسئله که برنامه های این سازمان به شکلی مشکل‌دار است که قابل اصلاح نیست را رد کرد.

کریس گانس، سخنگوی آنروا در حساب توییتری خود نوشت: «ما با شدیدترین لحن، انتقاد از مدارس، مراکز بهداشتی، و برنامه های این مرکز برای کمک رسانی در امور اضطراری را رد می کنیم».

از سوی دیگر، سخنگوی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با محکوم کردن این تصمیم، آن را تجاوزی آشکار به ملت فلسطین و به چالش کشیدن قطعنامه های سازمان ملل توصیف کرد.

نبیل ابوردینه، سخنگوی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: این چنین تحریم هایی ذره ای حقیقت را تغییر نخواهد داد. آمریکا هیچ نقشی در منطقه ندارد و این کشور بخشی از راه حل نیست.

ابوردینه همچنین گفت: آنروا مادامی که مسأله پناهندگان باقی است، به فعالیت ادامه خواهد داد. در غزه نیز جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با محکوم کردن اقدام آمریکا، آن را اقدامی خطرناک علیه ملت فلسطین توصیف کرد.

گفتنی است آمریکا روز جمعه از توقف تمامی کمک هایی که به آژانس امداد و کار پناهندگان فلسطینی ارائه می داد، خبر داد.