ضرب شست روسها علیه تروریست های آموزش دیده توسط آمریکا

این افراد در 36 کیلومتری جنوب شرقی شهر تدمر پس از درگیری با نیروهای ارتش سوریه دستگیر شدند و در جریان تبادل آتش، 2 تروریست کشته و شماری دیگر از آنها توسط نیروهای ارتش سوریه دستگیر شدند.

در گزارش اشاره ای به تعداد افراد دستگیر شده نشده ، اما آمده است: تروریست ها از منطقه التنف به تدمر حمله کردند و یکی از آنها در بازجویی اعتراف کرد که در پایگاه نظامیان آمریکایی در منطقه التنف آموزش دیده است.

تروریست دستگیر شده که نامی از او نیز برده نشده است، گفته که آمریکایی ها به آنها سلاح و مهمات دادند و طبق برنامه قرار بود چند عملیات تروریستی در تدمر انجام دهند تا زمینه لازم برای حمله اصلی با 300 تروریست دیگر فراهم شود.

مرکز آشتی طرف های درگیر در سوریه به صورت غیر مستقیم آمریکا را به همدستی با داعش متهم کرده و آورده است: از زمان تاسیس پایگاه آمریکایی در التنف تا امروز، حتی یک مورد درگیری میان آمریکایی ها و تروریست های داعشی حاضر در این منطقه گزارش نشده است.

رسانه های روسی بارها اعلام کردند که آمریکایی ها با ایجاد چندین پایگاه در سوریه، مشغول آموزش تروریست های سوری هستند و سلاح و سایر نیازهای مورد نیاز تروریست های سوری را از طریق 22 پایگاه خود در سوریه یا خارج از این کشور تامین می کنند.