گروه‌های فلسطینی به قطع کمک‌های مالی آمریکا به «آنروا» واکنش نشان دادند

سامی ابوزهری از رهبران حماس در توئیتی تصریح کرد که این تصمیم تصویرگر یک جنایت آمریکا علیه ملت فلسطین است.

جنبش فتح تاکید کرد که حق بازگشت به موجب قوانین و معاهدات بین‌المللی حقی ثابت و مقدس است و ترامپ نمی‌تواند با یک امضا آن را لغو کند.

اسامه قواسمی سخنگوی حماس اظهار داشت که ترامپ دو مسئله مهم یعنی قدس و آوارگان را هدف قرار داده است و درصدد نابودی مسئله فلسطین و حل و فصل مسائل نهایی به طور یکجانبه و به دور از قطعنامه‌های بین‌المللی است.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین تاکید کرد که توقف کمک مالی آمریکا به آژانس آنروا دلیل دیگری بر دست داشتن این کشور در جنایات دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین و حقوق مشروع آن است.

این جبهه تصریح کرد که دولت آمریکا با این تصمیمات حقوق اساسی فلسطینیان و در راس آن حق بازگشت را هدف قرار داده است.

جبهه دمکراتیک برای آزادی فلسطین ضمن محکوم کردن این تصمیم ترامپ، آن را اقدامی در جهت حذف حق بازگشت آوارگان و زمینه‌سازی برای اجرای معامله قرن پس از شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا به این شهر دانست.

این جبهه تاکید کرد که رهبران فلسطینی در واکنش به این اقدام باید به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی را پس گرفته، همکاری امنیتی با این رژیم را متوقف، هرگونه روابط اقتصادی با طرف صهیونیستی را قطع کرده و در راستای گسترش دامنه انتفاضه مردمی گام بردارند و از مذاکرات سازش با این رژیم نیز دست بکشند.