استقبال صهیونیست ها از اقدام غیر انسانی آمریکا

دولت آمریکا که عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل است و باید مقررات وضع شده در این نهاد بین المللی و همچنین مجمع عمومی سازمان ملل را به اجرا گذارد، با روی کار آمدن دونالد ترامپ و یاران صهیونیست وی، پشت پا زدن به تعهدات بین المللی به ویژه درباره بحران فلسطین به یک عادت تبدیل شده است.

آنها ابتدا از سازمان یونسکو به دلیل حمایت خود از صهیونیست ها خارج شدند، سپس تصمیم گرفتند به صورت کاملا یکجانبه و خلاف همه قطعنامه های شورای امنیت و سازمان ملل و بر خلاف آرای 14 عضو دیگر شورای امنیت و حدود 120 عضو مجمع عمومی، قدس را پایتخت این رژیم اعلام و سفارت خود را به این شهر منتقل کنند.

در ادامه جنایات صهیونیست ها علیه فلسطینیان، آمریکا در شورای امنیت بارها قطعنامه های پیشنهادی را وتو کرد و حتی اجازه نداد کمیته ای مسئولیت تحقیق این حوادث که از ماه مارس تحت عنوان راهپیمایی بازگشت بزرگ آغاز شده بود را عهده دار شود.

پیگیری های فلسطین و کشورهای دیگر در شورای حقوق بشر سازمان ملل نسبت به این جنایات، آمریکایی ها را بر آن داشت تا از این نهاد بین المللی که تا کنون خودشان نسبت به دیگر کشورها بارها از آن استفاده کرده بودند، خارج شود.

سفیر رژیم صهیونیستی در این سازمان بیانیه ای صادر کرد که در آن آمده است: ما از تصمیم آمریکا استقبال می کنیم چرا که آنروا ثابت کرده با حفظ شرایط پناهگاه های دائمی آوارگان فلسطینی، بخشی از مانع حل درگیری ها است.

حال در ادامه حمایت های علنی از جنایات صهیونیست ها و برخلاف تمام هشدارهای نهادهای بین المللی، 60 میلیون دلار از کمک های خود به سازمان امداد و اشتغال آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا که زیر مجموعه سازمان ملل است را کاهش دهد.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نسبت به این مساله ابراز نگرانی کرده و گسترش بحران و رنج مردم فلسطین را از پیامدهای آن دانسته است.