انگلیس از تحقیقات درباره حمله های هوایی عربستان استقبال کرد

انگلیس روز یکشنبه از نتایج تحقیقات ائتلاف تحت امر عربستان درباره یک حمله هوایی در ماه گذشته میلادی که 40 کودک در آن کشته شدند استقبال کرد اما خواستار روشن شدن حقایق درباره سلسله عملیات مرگبار دیگر در یمن شد.

ائتلاف با هدایت عربستان روز شنبه گفت حمله روز 9 اوت در اثر برخی اشتباهات صورت گرفته است. وزارت خارجه انگلیس در بیانیه ای گفت: از سرعت این تحقیقات درباره حادثه 9 اوت و اعلام تاسف ائتلاف و اقدام برای پرداختن به توصیه های این تحقیقات استقبال می کنیم.

این بیانیه افزود: ما در حال بررسی نتایج این تحقیقات هستیم. با این حال انگلیس از این ائتلاف خواست اطلاعاتی درباره دو حادثه مرگبار دیگر نیز ارایه کند. این بیانیه از آغاز یک تحقیقات جداگانه درباره حمله هوایی روز 23 اوت در شهر حدیده که موجب مرگ 26 کودک و 4 زن شد استقبال کرد و خواستار انتشار هر چه زودتر نتایج آن شد. این بیانیه همچنین خواستار روشن شدن مسایل مربوط به حادثه دوم اوت شد که طی آن 55 نفر در اثر انفجارهایی در حدیده کشته شدند. انگلیس در این بیانیه مدعی شد، درباره به مرگ فاجعه بار افراد در یمن «نگرانی جدی» دارد. در این بیانیه آمده است 400 یمنی فقط در دو هفته نخست ماه اوت کشته شده اند.