ادعای پنتاگون درباره ساخت موشک‌های مافوق‌ صوت

مارک اسپر یکی از مقامات غیرنظامی ارشد در وزارت دفاع ایالات متحده است که مسئولیت مسائل مربوط به ارتش ایالات متحده را بر عهده دارد؛ نیروی انسانی، پرسنل، امور ذخیره، تاسیسات، مسائل مربوط به محیط زیست، سیستم‌های تسلیحات و خرید تجهیزات، ارتباطات و مدیریت مالی همه به او مربوط می‌شود. او می‌گوید دولت ترامپ به توسعه طرح‌هایی برای ساخت تسلیحات پیشرفته در راستای مدرن‌سازی زرادخانه خودش طی یک دهه آتی سرعت داده است.

مارک اسپر تاکید کرد: شلیک‌های دقیق دوربرد در سطح استراتژیک، قابلیتی است که باید از دستیابی به آن در آینده اطمینان حاصل کنیم و معتقدم که رسیدن به آن از طریق دستیابی به تسلیحات مافوق صوت ممکن است.

او با اشاره به تیمی که مسوول ساخت نسل جدیدی از موشک‌های دوربرد دقیق است گفت که ارتش باید سریعتر به سمت تولید فناوری مافوق صوت حرکت کند. این مقام ارشد تاکید کرد: من آنها را به سمت حرکت تندتر سوق می‌دهم. سایر سرویس‌ها هم روی این فناوری پیشرفته کار می‌کنند. این سرویس‌ها با هم کار می‌کنند. ما یک توافق مشترک امضا کردیم. مقام‌های ارشد نیروی دریایی، هوایی و من مکررا دیدار داریم و همگی معتقدیم که این یک قابلیت کلیدی برای تمامی ماست. من مایلم که این کار تا ۲۰۲۸ انجام شود.

طبق طرح کنونی مدرن‌سازی، ارتش آمریکا همچنین تلاش دارد تا کار روی تسلیحات هدفمند برای استفاده در دفاع موشکی و هوایی را سرعت دهد. تسلیحات مافوق صوت تنها تسلیحاتی نیستند که آمریکا آنها را پیگیری می‌کند. ماه گذشته دولت ترامپ همچنین از تمایلاتش برای تشکیل یک نیروی فضایی سخن گفت که واکنش چین را برانگیخت. معاون ترامپ ابراز امیدواری کرد که این طرح برای ۲۰۲۰ نهایی شود.