جزییات حمله جدید رژیم صهیونیستی به سوریه

منابع سوری از شنیده شدن صدای انفجار‌هایی در منطقه وادی العیون در حومه غربی حماه و مقابله پدافند سوریه با حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند.

سانا گزارش داد: صدای چندین انفجار که منطقه وادی العیون در حومه حماه سوریه را لرزانده، شنیده شده است.

بر اساس این گزارش جنگنده‌های رژیم صهیونیستی موشک‌هایی به منطقه وادی العیون در حومه حماه شلیک کرده اند که پدافند سوریه به این حملات واکنش نشان داده است.

رسانه‌ها اعلام کردند که پدافند سوری به مقابله با حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به منطقه وادی العیون در حومه غربی حماه پرداخته است و تعدادی از موشک‌های شلیک شده از سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی را منهدم کرده است.

بر اساس این گزارش؛ پدافند هوایی سوریه ۵ موشک شلیک شده از سوی صهیونیست‌ها را بر فراز حومه حماه سرنگون کرده است.

ساکنان محلی اعلام کردند که بقایای موشک‌های شلیک شده اسرائیلی که سرنگون شده را در نزدیکی شهرک الناصره و روستای ضهر القصیر در حومه غربی حمص دیده اند.

در همین حال خبرنگار النشره گزارش داد: اخباری درباره شلیک موشک از سمت دریای مدیترانه که از فراز مناطق طرطوس عبور کرده و به وادی العیون در حومه حماه اصابت کرده مخابره شده است.

این در حالی است که النشره به نقل از المرصد السوری مدعی شد که موشک‌های اسرائیلی مراکز ایرانی در حومه حماه را هدف قرار داده است.

بخری منابع نظامی سوری به راشاتودی اعلام کردند: اسرائیل در درجه اول سکو‌های موشک‌های دریایی و انبار آن‌ها که در منطقه مستقر شده و ساحل سوریه را هدف قرار داده و هدف بعدی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی سکو‌هایی که برخی از آن‌ها اس ۲۰۰ بوده و این منطقه خالی از ایرانی هاست که اسرائیل دائما در حملات مکرر خود آنرا بهانه قرار می‌دهد.

روسیاالیوم از کشته شدن دو نفر و زخمی شدن ۵ نفر دیگر بر اثر این حملات خبر داد.

در همین حال یک منبع نظامی سوری به سانا گفت: پدافند هوایی ما با حمله جنگنده‌های اسرائیلی در ارتفاع پایین از غرب بیروت نفوذ کرده بودند به مقابله برخاستند و برخی موشک‌ها سرنگون شدند و جنگنده‌های مهاجم مجبور به فرار شدند.

اسپوتنیک نیز به نقل از یک منبع نظامی سوری گفت: پدافند هوایی سوریه به مقابله با جنگنده‌های اسرائیلی که در ارتفاع پایین از غرب بیروت نفوذ کرده و به سمت شمال مراکز نظامی را در استان‌های حماه و طرطوس هدف قرار دادند، برخاست.

خبرنگار اسپوتنیک اعلام کرد: حمله اسرائیل به منطقه ساحلی بانیاس در طرطوس برای اولین بار از زمان جنگ سال ۱۹۷۳ رخ می‌دهد.

یک منبع نظامی به اسپوتنیک گفت: مرکزی در منطقه حرف بنمره در حومه بانیاس با ۵ موشک جنگنده‌های اسرائیلی هدف قرار گرفته است که سه موشک سرنگون شده و دو موشک دیگر به هدف اصابت کرده است.

منابع بیمارستانی سوری نیز اعلام کردند که تعداد قربانیان حمله رژیم صهیونیستی به مرکز پژوهشی در جاده مصیاف وادی العیون یک کشته و ۶ زخمی بوده است.