رونمایی از رقیب جدید ترامپ

جلسات محرمانه و درون حزبی در حال تشکیل است و دو حزب اصلی آمریکا در حال رایزنی برای تعیین راهبرد جدید خود هستند. پس از آن که ترامپ در یک نشست درون حزبی از نگرانی خود درباره انتخابات آینده و احتمال پیروزی دموکرات ها خبر داد، حالا دموکرات ها از احتمال حضور وزیر خارجه سابق آمریکا خبر می دهند.

جان کری نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ میلادی را رد نکرده و تاکید کرده است که قصد دارد در جریان دولت کنونی آمریکا از نظر سیاسی فعال بماند.حالا ترامپ در پیامی توئیتری والبته به کنایه نوشت: "می‌بینم که جان کری، "پدر توافق خاتمه یافته هسته‌ای با ایران"، به ریاست جمهوری فکر می‌کند. باید خیلی خوش‌شانس باشم. اگرچه عرصه‌ای که اکنون در حال شکل‌گیری است بسیار خوب به نظر می‌رسد. برای من البته!".

کری که در سال ۲۰۰۴ به عنوان نامزد حزب دموکرات مقابل جرج دبلیو بوش رئیس جمهور وقت آمریکا شکست خورد،با نوعی انتقاد از وضعیت کنونی و توجه به خطر حضور ترامپ برای ایالات متحده تاکید کرده است: ما در لحظه بحران برای کشورمان قرار داریم. در حقیقت جهان در یک لحظه بحران به سر می‌برد.

کری در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌های ویژه‌اش برای آینده تنها اشاره کرد که برای مواردی که در آن ها به عنوان وزیر امور خارجه موفق بوده، از جمله توافق اتمی ایران و توافق آب‌وهوای پاریس به عنوان یک فعال باقی خواهد ماند؛ توافقاتی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا کشورش را از هر دوی آن ها خارج کرد.کری با این اظهار نظر اکنون در مقابل ترامپ ایستاده است. ترامپ از ابتدای شروع تبلیغات انتخاباتی خود، دقیقا توافقی را به باد انتقاد گرفت و در نهایت از آن خارج شد که کری آن را یکی از موفقیت های خود می داند.

جان کری گفته است من به عنوان یک فعال به راه خود و به مبارزاتم ادامه خواهم داد.انتظار می‌رود دموکرات‌ها با رقابت درون حزبی بسیار شلوغی برای به چالش کشیدن دونالد ترامپ مواجه شوند چراکه ده‌ها تن از سناتورها،‌ فرمانداران و شهرداران کنونی و سابق اعلام کرده‌اند که به کمپین‌های انتخاباتی ۲۰۲۰ چشم دوخته‌اند.اما در این بین جان کری می تواند رقیبی جدی برای ترامپ باشد. کسی که ترامپ بارها او را خطاب قرار داده و با کلمات تند و رکیکی به او حمله کرده است.