موافقت وکیل سابق ترامپ با فسخ قرارداد محرمانه حق‌السکوت

در ادامه پیگیری‌ قضایی پرونده شکایت «استورمی دنیلز» بازیگر فیلم‌های مستهجن از دونالد ترامپ و مایکل کوهن وکیل سابق او، حالا خبر رسیده که آقای کوهن با افشای قرارداد محرمانه درباره رابطه غیراخلاقی رئیس‌جمهور کنونی آمریکا موافقت کرده است.

طبق گزارش روزنامه «وال استریت ژورنال»، وکیل شخصی سابق ترامپ روز جمعه به قاضی فدرال لس آنجلس گفت که او موافقت خود را با فسخ و لغو قرارداد عدم افشا با دنیلز را اعلام کرده است.

*قرارداد عدم افشا(Non-disclosure agreement) قراردادی حقوقی بین حداقل دو طرف است که در آن موافقت می‌کنند اطلاعات محرمانه و دیگر معلومات مورد نظر خود را برای اهداف به‌خصوصی با هم به اشتراک بگذارند اما آن اطلاعات را از دسترس یک طرف سومی دور نگه دارند. در این قرارداد، طرفین موافقت می‌کنند که اطلاعاتی که در قرارداد بر روی آن توافق کرده‌اند را فاش نکنند*.

بنا بر گزارش وال استریت ژورنال، «مایکل کوهن» وکیل سابق ترامپ همچنین خواستار آن شده که استورمی دنیلز ۱۳۰۰۰۰ دلار حق السکوت پرداخت شده به او برای عدم افشای رابطه غیراخلاقی ترامپ را بازگرداند.

بنا بر گزارش‌ها، کوهن به نمایندگی از سوی ترامپ در سال ۲۰۱۶ با ایجاد یک شرکت صوری این مبلغ را به حساب دنیلز واریز کرده بود.

جنجال‌ها درباره رابطه غیراخلاقی ترامپ با دنیلز بعد از شکایت او از کوهن وکیل سابق رئیس‌جمهور و سپس خود ترامپ آغاز شد.

بازیگر فیلم‌های مستهجن از اینکه کوهن با پرداخت حق السکوت مانع از افشای رابطه ترامپ با او شده، به دادگاه شکایت کرده بود.

شکایت دنیلز از رئیس‌جمهور آمریکا هم به خاطر این انجام شده که به گفته او، ترامپ بخشی از این توافق محرمانه برای عدم افشای این رابطه غیراخلاقی بود اما آن را امضا نکرد.

در متن شکایت او از دادگاه خواسته شده که به دلیل عدم امضای ترامپ روی توافق عدم افشا، دادگاه حکم به ابطال این توافق بدهد.

پیشتر در خبرها آمده بود که وکیل ترامپ در سال ۲۰۱۶ مبلغ ۱۳۰ هزار دلار حق السکوت برای عدم افشای رابطه غیراخلاقی ترامپ در سال ۲۰۰۶ پرداخت کرده بود تا این رابطه در انتخابات ریاست جمهوری برایش دردسرساز نشود.

در متن درخواست تازه «برنت بلیکلی» وکیل کوهن اعلام کرده که شرکت آقای کوهن با فسخ توافق عدم افشا موافقت کرده و همچنین توافق کرده که از دنیلز شکایت نکند.

«مایکل آوناتی» وکیل دنیلز مخالفت خود را با اقدامات اخیر وکیل کوهن اعلام کرده است.