هزینه دلاری سنگین برای قاچاق تروریست‌ها

همزمان با نزدیک شدن زمان آغاز عملیات قریب الوقوع ارتش سوریه برای پاکسازی استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه از وجود تروریستها، مرزهای این کشور با ترکیه شاهد درگیری بسیاری است.

روزنامه الوطن سوریه گزارش داد که نیروهای مرزبانی ترکیه روز گذشته با تروریست‌هایی که قصد داشتند با فرار از ادلب، خود را وارد مرزهای ترکیه کنند، درگیر شدند.

این روزها که ارتش سوریه هر لحظه امکان دارد عملیات خود را آغاز کند، هزینه خروج تروریستها از استان ادلب افزایش یافته است.

منابع محلی حاضر در مناطق مرزی «درکوش، سلقین و خربه الجوز» اعلام کردند که که تروریستها در تلاش بودن بدون پرداخت هزینه خروجی که نیروهای مرزبانی ترکیه درخواست کرده بودند، از ادلب به سمت ترکیه فرار کنند که همین مسئله موجب درگیری بین طرفین شد.

به گفته این منابع، این روزها در این مناطق صدای درگیری به صورت متناوب شنیده می‌شود که این مسئله در هشت ساعت پایانی روز به ویژه در مناطق مسکونی نزدیک به مرز افزایش می‌یابد و نیروهای مرزبانی ترکیه که تجهیزات زیادی به این مناطق وارد کرده‌اند نیز وضعیتی شبیه وضعیت فوق العاده ایجاد می‌کنند.

این منابع اعلام کردند که طی دو روز گذشته شدت درگیری بین تروریستها و نیروهای مرزبانی ترکیه افزایش یافته است و سرکرده‌های النصره نیز حاضر نیستند مبالغی را که نیروهای ترکیه‌ای درخواست دارند، پرداخت کنند.

منابع نزدیک به مافیای قاچاق افراد به ترکیه در اردواگاه خربه الجوز در نزدیکی «جسر الشغور» واقع در غرب ادلب نیز اعلام کرد که هزینه خروج عناصر النصره و تحریر الشام به 10 هزار دلار رسیده است ولی عناصر تروریستی حاضر در ائتلاف «الجبهه الوطنیه للتحریر» نصف این قیمت است.

این منابع تأکید کردند که نیروهای مرزبانی ترکیه لیستی در اختیار دارد که در آن نام تروریستها و هزینه خروج آنان ثبت است.

«بلنت یلدریم» رئیس هیئت امدادرسانی انسانی ترکیه روز گذشته اعلام کرد که مسئله ادلب فقط مختص ترکیه نیست، بلکه کشورهای اتحادیه اروپا را نیز در بر خواهد گرفت و در صورتی که این اتحادیه برای جلوگیری از بمباران ادلب مداخله نکند، ترکیه نیز مجبور خواهد شد راه را به روی آوارگان باز کند تا عازم اروپا شوند.

در جریان نشست سه‌جانبه تهران که با حضور رؤسای جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه برگزار شد، طرفهای حاضر مسئله ادلب را بررسی کردند.

در این نشست بر لزوم مبارزه با گروههای تروریستی و نابودی آنان تأکید شد، ولی ترکیه خواستار آتش‌بس در این استان شد که ناظران بر این باورند که این مسئله در راستای خرید وقت برای تروریستهاست.