یک فرمانده احرار الشام به هلاکت رسید

یک منبع خبری به روزنامه الوطن سوریه اعلام کرد که حملات جنگنده‌های سوری و روس که با بمباران سنگین توپخانه‌ای و موشکی ارتش سوریه همراه بود، مواضع تروریستها را در مناطق «اللطامنة، الزکاة، کفرزیتا، البویضة، لحایا، الهبیط، قلعة المضیق، جبل شحشبو، الشریعة الحویز، باب الطاقة، الحمرا، الکرکات، میدان غزال، الجیسات، تل الصخر، الصیاد و الجنابرة» در ریفهای شمالی و شمال غربی جماه و جنوب ادلب در هم کوبید.

در جریان حملات نیروهای سوری در شمال غرب استان حماه «أبو ولید کرناز» فرمانده میدانی گروه تروریستی «أحرار الشام» به همراه سه تن از محافظانش کشته شدند.

نیروهای ارتش با استفاده از پهپاد توانسته بودند محل حضور کرناز را شناسایی کنند. کرناز و عناصر وابسته به او، شنبه گذشته شهر «السقیلبیة» را هدف حملات موشکی خود قرار دادند که در پی آن دستکم 9 غیر نظامی زخمی شدند.

نیروهای سوری حاضر در محور «الغاب» نیز با موشک، مواضع تروریستها را در واکنش به حملات خمپاره‌ای تروریستها به السقیلبیه و «سحلب و الصفصافیه» هدف حملات خود قرار دادند.

در همین راستا، شبکه «خبر» ترکیه به نقل از خبرنگار خود در ادلب گزارش داد که تروریستها پیشنهاد بر زمین گذاشتن سلاح را رد کرده‌اند و گروههای تروریستی به ویژه جبهه النصره تصمیم دارند با ارتش سوریه بجنگند.

ناظران می‌گویند، این مسئله ثابت می‌کند که ترکیه با مطرح کردن پیشنهاد آتش‌بس در جریان اجلاس تهران فقط در پی کسب وقت برای تروریستها بوده است؛ زیرا آنکارا «از موضع گروههای تروریستی و شبه‌نظامیان مسلح به ویژه جبهه النصره درباره موضوع بر زمین گذاشتن سلاح یا مصالحه یا هر سناریوی دیگری اطلاع داشته است».

این ناظران به روزنامه الوطن سوریه گفتند که این مسئله می‌تواند سران ترکیه را که بر سر «مسئله انسانی حساب باز کرده‌اند تا وقت بیشتری کسب کنند با مشکل مواجه کند».

این افراد با بیان اینکه ترکیه با این اقدام در تلاش است که از مواضع طرفهای بین‌المللی و میزان جدیت و حجم حمله‌ای که علیه ارتش سوریه وعده داده‌اند، اطمینان پیدا کند تأکید کردند که شاید هدف از افزایش تنش بین‌المللی درباره ادلب «تلاش برای تفرقه بین ترکیه و روسیه  و بازگشت آنکارا به دامان ناتو باشد».

علیرغم اینکه ترکیه اعلام می‌کند که هر گونه عملیات نظامی در ادلب «فاجعه انسانی» رقم خواهد زد، ولی به روند ارسال تجهیزات و اعزام نیروی نظامی به ادلب ادامه می‌دهد.