افزایش حجم مبادلات تجاری چین و قرقیزستان

در این نشست علاوه بر مقامات و کارشناسان مربوطه هئیتی از نمایندگان و تجار استان «تیانجین» چین و اعضای کابینه و مجلس قرقیزستان نیز حضور داشتند.

در این همایش که در سطح بالایی برگزار شد حضار با ظرفیت اقتصادی 2 کشور آشنا شده و چگونگی سرمایه‌گذاری در بازارهای قرقیزستان را مورد بررسی قرار دادند.

همچنین در  این نشست پیشنهاد مربوط به ایجاد پارک صنعتی مشترک قرقیزستان و چین برای افزایش آشنایی با امکانات صنعتی 2 کشور مورد بررسی قرار گرفت.

«مرت شرشیکیف» رئیس اتاق تجاری- صنعتی قرقیزستان با اشاره به اینکه سرمایه چین در بازارهای این کشور حدود 30 درصد از کل حجم سرمایه خارجی را تشکیل می‌دهد، اظهار داشت: به زودی مبادلات تجاری بین بیشکک و پکن به یک میلیارد دلار می‌رسد.

وی ادامه داد: پیوستن قرقیزستان به اتحادیه اقتصادی اوراسیا امکانات جدیدی برای توسعه همکاری با چین باز می‌کند و بازار آزاد 180 میلیونی به سمت ایجاد شرکت‌های مشترک در قلمروی قرقیزستان برای اجرای پروژه‌های سودمند متقابل در حرکت است.

در ادامه جلسه گفت‌وگوهای مستقیم کارآفرینان 2 کشور صورت گرفت و قرار است در چارچوب کنفرانس ارتباطات بین جوامع کسب‌وکار تقویت شده و قراردادهای همکاری به امضا برسد.