ارتش سوریه داعش را در شمال التنف غافلگیر کرد

ارتش سوریه در آخرین مرحله از عملیاتی نظامی قرار دارد که به شکلی غافلگیرکننده و با هدف نابودی آخرین بقایای تروریست‌های داعش در تمام محور‌های صحرایی از شرق حمص تا حومه دیروز و بادیه دمشق در جریان است.

ارتش سوریه از روز سه‌شنبه (۲۰ شهریور) عملیاتی را از صحرای "السخنه" واقع در شرق استان حمص و ارتفاعات "الصاروخ" واقع در حومه غربی دیرالزور به سمت منطقه التنف آغاز کرده است.

نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی مدعی مبارزه با داعش به سرکردگی آمریکا که در سال ۲۰۱۴ به صورت غیر قانونی و بدون موافقت دولت سوریه در این کشور تشکیل شد، در منطقه «التنف» حضور داشته و در آنجا یک پایگاه نظامی ایجاد کرده‌اند.

یک منبع نظامی اعلام کرد که نیرو‌های سوری توانسته اند بعد از به هلاکت رساندن ده‌ها فرد مسلح و انهدام مقرهایشان که برخی از آن‌ها در مناطق صخره‌ای واقع بوده اند، بخش‌های گسترده‌ای را در این مناطق آزاد کنند.

این منبع اظهار داشت که جنگنده‌های سوری و سلاح‌های سنگین ارتش از واحد‌های پیاده نظام، از عملیات پاکسازی مناطق "السخنه، المحطة الثالثة، الرشوانیة، الطریم و السیاریه" پشتیبانی کرده اند. این در حالی است که واحد‌های دیگر ارتش سوریه نیز به بازرسی مناطق موجود در "المحطة الثانیه" تا "الضمیر" در بادیه الشام پرداختند. بدین ترتیب، عملیات زمینی ارتش سوریه در شرف پایان یافتن و تحقق کامل اهداف از پیش تعیین شده قرار دارد.

ارتش سوریه برای برقراری امنیت در همه مناطق صحرایی به منظور حفاظت از چاه‌های نفت که مجددا بهره برداری از آن‌ها آغاز شده و همچنین جلوگیری از نفوذ تروریست‌ها از شاهراه هاییکه "الوسط" را به منطقه شرق متصل می‌کند، تلاش می‌کند.