فرماندار کالیفرنیا در اجلاس آب و هوایی سانفرانسیسکو ترامپ را جنایتکار نامید

مقامات محلی و شهرداران شهر‌های آمریکایی در اجلاس آب و هوایی سانفرانسیسکو با ارائه تصویری متفاوت از آمریکا، برای اجرای تعهدات این کشور در چارچوب توافقنامه پاریس وارد عمل شدند.

به صفر رساندن تولید گاز‌های آلاینده، متوقف شدن استفاده از خودرو‌های بنزینی و متوقف کردن تولید ضایعات، حرف‌هایی است که از سران کشور‌های شرکت کننده در اجلاس آب و هوایی سانفرانسیسکو شنیده شده است.

مجری از گزارشگر شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ درباره اظهارات مایک بلومبرگ که گفته بود، "اگر یک دموکرات طرحی به نفع محیط زیست ارائه کند، من به آن رای مثبت خواهم داد"، با مطرح کردن سوالی گفت: «اظهارات بلومبرگ در این اجلاس تصویری متفاوت از آمریکا به نمایش گذاشت. این طور نیست؟»

گزارشگر گفت: «بله. به گفته جری براون فرماندار کالیفرنیا و اصلی‌ترین عامل برگزاری اجلاس سانفرانسیسکو، ارائه تصویری متفاوت از آمریکا دلیل اصلی برگزاری این اجلاس بوده است. مرحله اول برگزاری اجلاس، حضور فعالان و مسئولان محلی بود. جری براون با این اقدام قصد داشت بگوید؛ نه، در آمریکا همه از اقدامات دونالد ترامپ حمایت نمی‌کنند، بلکه برعکس، نمایندگان محلی قصد دارند به تعهدات آمریکا در توافقنامه پاریس متعهد بمانند.»

اظهارات جری براون تندترین اظهارات مطرح شده علیه ترامپ در این اجلاس بود. وی وقتی پشت تریبون قرار گرفت ترامپ را "جنایتکار" نامید.

اریک 'گارسِتی Eric Garcetti شهردار لس آنجلس نیز علیه تصمیمات واشنگتن سخنرانی کرد. شهرداران برای مبارزه با گرم شدن آب و هوا وارد عمل شده اند.

وقتی حضار مایکل بلومبرگ را در پایان سخنرانی اش تشویق کردند، وی خطاب به حضار بیان کرد: « از این که هنوز به آمریکا اعتماد دارید، متشکرم.»

هریسون فورد نیز در این اجلاس سخنرانی کرد. وی نیز دونالد ترامپ را مورد حمله قرار داد و گفت: «باید از واگذاری قدرت به کسانی که به علم اعتقادی ندارند، جلوگیری کرد.»