دردسرهای قاتل سفیر روسیه برای ترکیه

روز جمعه در شهر ادلب برخی از مخالفین اسد پس از اقامه نماز، در این شهر راهپیمایی کرده و با سر دادن شعارهایی همچون ترکیه برادر ماست، خواهان آن شدند که ارتش ترکیه وارد ادلب شود، اما حمل یک بنر بزرگ با متن «ما نیز همچون آنها پیروز می‌شویم» و «ترک ها برادران ما هستند»، دردسرساز شد.

در این بنر، تصویری از قاتل سفیر روسیه در ترکیه مشاهده می‌شود و زیر آن نوشته شده ما نیز مانند آنها پیروز می‌شویم.

https://www.afkarnews.com/

 

امروز بسیاری از روزنامه‌های ترکیه از جمله حریت و آیدینلیک، به این مسئله واکنش نشان دادند.

آیدینلک با تیتر چرا باید از چنین افرادی حمایت شود، به انتقاد از سیاست خارجی ترکیه در سوریه پرداخته است.

در همین حال ارطغرل اوزکوک از تحلیلگران مشهور و پیشکسوت حریت نوشته است: کمی آن سوتر از مرزها، نیروهای اسد در مقابل سربازان ما ایستاده‌اند و فقط یک جرقه کافی است تا ادلب را به جهنم تبدیل کند و بر روابط ما و روسیه نیز تاثیر بگذارد. در چنین شرایطی که بسیار حساس و خطرناک شده، بنری حمل می‌کنند که بر آن عباراتی نوشته شده که تماماً علیه ترکیه است. آنها در این بنر نوشتند ما برادران ترکیه هستیم. اما من به آنها می‌گویم، برادر کجا بود؟ شما یک عده آدم پست و جاسوس هستید که با همدستی سازمان سیا و گروه فتح الله گولن، می‌خواهید ترکیه را دچار دردسرهای بزرگ کنید. چرا در چنین تصویری از قاتل سفیر روسیه حمایت می‌کنید؟ این قطعاً به اعتبار ترکیه لطمه می‌زند.

ترور سفیر روسیه در ترکیه در هنگام بازدید از یک نمایشگاه عکس، یکی از رویدادهای مهم چند سال اخیر در روابط مسکو و آنکارا بود. دولت ترکیه این واقعه را به اقدامات شبکه فتح الله گولن ارتباط داد.