استقرار 5 هزار نیروی ارتش سوریه در ریف حلب

منابع خبری اعلام کردند که نیروهای ارتش سوریه حاضر در ریف شمالی استان حماه با توپخانه مواضع عناصر تروریستی «جبهه النصره» را گلوله‌باران کردند.

مواضع تروریست‌های النصره در «اللطامنه» و اراضی زراعی آن و روستای «الزکاه» در شمال غرب حماه هدف حملات ارتش قرار گرفت که در پی این حملات، چند تروریست کشته شدند.

در جنوب استان ادلب، یک منبع میدانی به روزنامه «الوطن» سوریه گفت که ارتش این کشور یک گروه تروریستی را در اطراف «جسر الشغور» هدف قرار داده که شمار زیادی از آنان کشته و زخمی شدند.

در مقابل، تروریست‌هایی که در محور «السرمانیه» مستقر هستند، روستاهای «جورین» و «ناعور جورین» را در غرب «سهل الغاب» هدف حملات راکتی قرار دادند.

گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -که نزدیک به معارضان است- حملات ارتش سوریه به تروریست‌ها در اللطامنه را نقض آتش‌بس در این منطقه خواند.

این گروه اعلام کرد که ارتش سوریه در اطراف منطقه «کلجبرین» واقع در نوار شمالی ریف حلب نیز با تروریستها به شدت درگیر شده است.

دیدبان مدعی است که ارتش سوریه در منطقه تماس با عناصر تروریستی تحت حمایت ترکیه در ریف حلب بیش از پنج هزار نیروی نظامی مستقر کرده و این درگیری‌ها معلول این مسئله است.

در واقع نیروهای سوری در محوری مستقر شده‌اند که از منطقه «سد الشهباء» به خطوط تماس «عفرین» می‌سد و تا «ام حوش، تل رفعت، حربل، عین دقنة، منغ، دیر جمال و اطراف نبل والزهراء» و چند محور در ریف شمال شرق حلب امتداد دارد.

همزمان به اعزام نیرو توسط ارتش سوریه، نیروهای ارتش ترکیه نیز مواضع خود را در منطقه «کلس» تقویت کردند که در مجاورت مرزهای سوریه قرار دارد.

این تحولات در حالی صورت گرفته است که در مناطق تحت اشغال عناصر النصره در شمال سوریه ناامنی بسیاری وجود دارد و در این مناطق انفجارها و ترورهای بسیار رخ می‌دهد.

در حال حاضر ارتش سوریه مشغول اعزام نیرو و ارسال تجهیزات به مناطق شمالی این کشور است تا بتواند عملیات آزادسازی ادلب موسوم به «فجر ادلب» را آغاز کند.