به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه وال استريت ژورنال نوشت: اين هيات ديپلماتيك مصري قرار است حدود يك هفته در واشنگتن اقامت داشته باشند.

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که این هیات مصری با اعضای کنگره در پنتاگون ملاقات خواهند داشت.

همچنین ملاقات‌هایی میان این دیپلمات‌ها و مقام‌های وزارت امور خارجه آمریکا برگزار خواهد شد.

گفته می‌شود در این ملاقات و نشست‌ها به بحثو گفت‌وگو درخصوص مسائل مختلفی از جمله ممنوعیت سفر اتباع آمریکایی به مصر پرداخته خواهد شد.

وزارت امور خارجه آمریکا همچنین در نشست با هیات اعزامی از سوی دولت مصر مسائل مربوط به کمک‌های مالی به قاهره را مورد بررسی قرار خواهد داد.

باورها بر این است که در صورتی که مصر مطابق با برخی خواسته‌های واشنگتن عمل نکند احتمال کاهش و حتی قطع کمک‌های مالی آمریکا به این کشور وجود دارد.

یک مقام آمریکایی اعلام کرد: ما نمی‌خواهیم این اتفاق رخ دهد اما لازم است مصری‌ها متوجه این مهم باشند که نیازها و پیش‌شرط‌های خاصی وجود دارد که باید برای جلب رضایت کنگره مصر به آن جامه عمل بپوشاند.

در همین حال روزنامه المصری الیوم گزارش داد، فایزه ابوالنجا، وزیر برنامه‌ریزی و همکاری‌های بین‌المللی مصر اعلام کرد، این کشور در حال انجام رایزنی‌هایی با کشورها حاشیه خلیج فارس است.

در همین حال وی افزود: مصر مذاکرات موفقیت آمیزی با صندوق بین‌المللی پول داشته است.

یک مقام دولتی مصر اعلام کرد مقام‌های مصری قرار است با مقام‌های امارات متحده عربی و عربستان برای گفت‌وگو در خصوص راهکارها جهت ارتقاء وضعیت اقتصادی مصر ملاقات داشته باشند.

این مقام دولت مصر افزود: عربستان وامارات احتمالا در هفته‌های آینده کمک‌هایی را به شکل وام و سرمایه‌گذاری در اختیار قاهره قرار خواهند داد.

كشورهاي عرب پيش از اين متعهد شدند ۱۰ ميليارد دلار را براي كمك مالي به مصر اعطا كنند.