آمریکا برای محمود عباس ویزا صادر نکرد

در همین راستا روزنامه «الاخبار» لبنان به نقل از منابع آگاه نوشت عباس و هیأت همراه برای صدور ویزای آمریکا، گذرنامه‌های خود را به دفتر کنسولی سفارت آمریکا در تل‌آویو فرستادند اما این دفتر از آنها عذرخواهی و اعلام کرده پس از تحولات اخیر دیگر مسئولیت این کار به دفتر مذکور مربوط نمی‌شود بلکه سفارت آمریکا در قدس مسئول صدور ویزاست و این موضوع به ویژه به «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی ارتباط دارد اما تشکیلات خودگردان با توجه به موضع محمود عباس برای عدم تعامل به فریدمن حاضر به تماس وی نشده است.

در پی این امر، دفتر کنسولی سفارت آمریکا در تل‌آویو به تشکیلات خودگردان توصیه کرده گذرنامه‌های خود را به سفارت آمریکا در امان بفرستند اما تشکیلات تا کنون واکنشی نشان نداده است.

در ادامه این گزارش آمده است، انتظار می‌رود عباس و هیأت همراه در نهایت ویزای آمریکا را بگیرند.

آمریکا در 14 می 2018 (24 اردیبهشت) طی مراسمی سفارت خود را از تل‌آویو به قدس منتقل کرد. این کشور 19 شهریور تعطیلی دفتر ساف در واشنگتن را اعلام و رهبران فلسطینی را به مخالفت با گفت‌وگو با دولت «دونالد ترامپ» و عدم اجرای مذاکرات صلح با رژیم صهیونیستی متهم کرد.

همچنین «حسام زملط» سفیر سازمان آزادی‌بخش فلسطین در واشنگتن از لغو مجوز اقامت او و خانواده‌اش از سوی دولت آمریکا خبر داد.

سفیر سازمان آزادی‌بخش فلسطین در واشنگتن در گفت‌و‌گو با شبکه المیادین همچنین گفت که دولت آمریکا حساب‌های بانکی او را نیز مسدود کرده و از او و خانواده‌اش خواسته تا فورا خاک این کشور را ترک کنند. زملط علت این اقدام آمریکا را مخالفت رهبران فلسطینی با طرح موسوم به «معامله قرن» دانست و گفت آمریکا می‌خواهد از رهبران فلسطینی برای جلب رضایت رژیم صهیونیستی انتقام بگیرد.